Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شهبازی در نشست هم اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان شمالی، خانه کارگر را یک تشکل صنفی دانست و گفت: مجموعه فعالیت های خانه کارگر صنفی است. عمده نگرش اصلی خانه کارگر رونق تولید و جامعه تولیدگرا است .

وی اظهار داشت: اگر امروز با تنش های اقتصادی در کشور مواجه هستیم به دلیل این است که ما به تولید در داخل کشور توجه خوبی نداشته ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بحران در بنگاه‌های اقتصادی نظام سیاسی و اجتماعی ما را تحت تاثیر قرارداده که این مهم خیلی خوشایند نیست.

نماینده دبیر کل خانه کارگر در رابطه با عدم مدیریت درست برجامعه کارگر ، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی مدیران از نیروی کار فاصله گرفته‌اند و وارد مسائل سیاسی شدند که این عامل آسیب جدی به جامعه بزرگ کارگری وارد کرده است که این موضوع  نیازمند تمهیدات ویژه است.

شهبازی متذکرشد: براین اساس خانه کارگر در هر استانی که با این مسائل مواجه شده برخورد جدی داشته و تغییرات اصلاحی درجهت منافع کارگران لحاظ کرده است وتمام نیروها واعضای اجرایی خاطی را عزل و کنار گذاشته و ترکیب جدی از نیروی کار وارد بدنه کرده چرا که دراین زمینه باهیچ کس تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: خانه کارگر حریم شکنی‌ها، بی حرمتی ها و رفتارهای غیر اخلاقی را قبول ندارد و به دنبال فضای مناسب و به دور از آسیب برای جامعه کارگری است.

نماینده دبیرکل خانه کارگر بر همگرایی، اتحاد در بین اعضای خانه کارگر تاکید کرد و گفت: امیدواریم این مهم در استان خراسان شمالی نیز اتفاق بیفتد و اعضای هیات اجرایی تشکیلات خانه کارگر را جز تشکیلات خود بدانند.

وی با بیان این که چیدمان اعضای خانه کارگر خراسان شمالی باید به سمت تشکیلات قوی دیگر استان بزرگ پیش رود، قول مساعدت لازم در راستای اصلاحات مدیریتی خانه کارگر خراسان شمالی داد.

شهبازی به تخصیص 100 میلیون تومان اعتبار برای  عملیات احداث ساختمان جدید خانه کارگر خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: این اعتبارات در دو مرحله 70 میلیون تومان و دیگر 30 میلیون تومان اختصاص یافت و انتظار ما این است که برای تکمیل ساختمان خانه کارگر، استان نیز کمک وحمایت های لازم راداشته باشد.

وی از 2 میلیون و  500 هزار نفر عضو رسمی خانه کارگر در کشور خبرداد وگفت: خانه کارگر در بسیاری از زمینه ازجمله احداث دانشگاه های علمی کاربردی، مجموعه های ورزشی، سالن اجتماعات، فعالیت های رفاهی و درمانی برای جامعه کارگران ورود پیدا کرده است.

نماینده دبیر کل خانه کارگر به مشکلات درمانی جامعه کارگری در کشور اشاره کرد وگفت: مکاتباتی با مجلس داشته ایم که از محل ردیف های اعتباری به جامعه کارگری نیز دربحث درمان کمک شود.

وی به 160 میلیارد تومان طلب دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و کارگران را از سرمایه های اصلی وسهامدار واقعی تامین اجتماعی اعلام کرد وگفت: انتظارما براین است که مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز  از بدنه  جامعه کارگری انتخاب شود .

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران