Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جمع کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی افزود: بی تردید توقف در بخش دولتی در حوزه جذب سرمایه گذاری ها، راهکار توسعه کشور نیست بلکه جلب مشارکت همه آحاد ملت در این زمینه راهکار اصلی توسعه و پیشرفت کشور است.
وی بیان کرد: امروز عمر سهامی خاص و شرکت های خصوصی تک محور به پایان رسیده و توسعه در گرو جلب مشارکت همگانی است که باید بستر لازم در این خصوص ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب نیز بر پایه شناسایی موقعیت و نیازهای مردم و جلب مشارکت همگانی است و در این حوزه بسترسازی برای جلب مشارکت مردم در دستگاه های اجرایی در اختیار کارشناسان است و مدیران فقط خطوط کلی و راهبردی را در دست دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: بی تردید سرمایه، سوخت موتور حرکت اقتصادی و رشد و توسعه کشور است و این مهم تنها مربوط به حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و آی سی تی نیست بلکه در حوزه عمرانی نیز سرمایه در اولویت قرار دارد.
رشیدیان اظهار کرد: تامین خدمات زیربنایی توسط دستگاه های اجرایی برای پروژه های عمرانی یک ضرورت است و در کنار آن هر دستگاه اجرایی یک برنامه توسعه ای سالانه براساس سند چشم انداز دارد و در آن اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مشخص و برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه اسناد بالادستی کاملی در سطح ملی و استانی برای رسیدن به توسعه وجود دارد که براساس مزیت ها و ظرفیت های هر منطقه تدوین و برنامه های میان مدت و بلندمدت آن مشخص شده است و هیچ مشکلی در حوزه برنامه ریزی و چشم انداز برای رسیدن به توسعه وجود ندارد.
وی ادامه داد: باید بررسی کرد که با وجود سندهای مختلف برای رسیدن به توسعه، مشکل کجاست که بعضا به هدفگذاری ها در حوزه های مختلف دست نمی یابیم لذا هماهنگی و همکاری و داشتن دیدگاه مشترک در اولویت قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر یکی کردن نگاه های دستگاه های اجرایی وابسته به قوای سه گانه و بخش خصوصی در حوزه توسعه و پیشرفت گفت: رسیدن به یک نگاه و همسویی مشترک بین بخشهای مختلف قضایی، اجرایی و بخش خصوصی منجر به توسعه و رشد استان و ایجاد شرایط بهتر برای مردم و جوانان می شود.
رشیدیان اظهار کرد: دادن مجوزها برای سرمایه گذاران در اسرع وقت، حضور پررنگ بخش خصوصی در برنامه ریزی مربوط به حضور و تبادل بیشتر هیات های تجاری داخلی و خارجی و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی برای جذب سرمایه گذاران در استان ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: بانکها و موسسات مالی نمی توانند تنها تامین کنندگان منابع مالی در نظر گرفته باشند و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز باید به دنبال ظرفیت سازی برای جلب مشارکت های عمومی و کمک گرفتن از بازار بورس باشند.
رشیدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و بخش علمی استان گفت: یکی از بزرگترین ضعف ها در نظام اجرایی و کاری، عدم ظرفیت سازی برای بهره گیری از توان و تخصص عالمان، محققان و دانشگاهیان است و برای حل مسائل و چاره اندیشی در این مباحث این توان و ظرفیت راهگشاست.

*تنها راه مصنویت سرمایه گذاری، مشارکت مردم است
شهردار مشهد نیز گفت: بی تردید نگاه مدیران به توسعه متفاوت است اما باید چشم انداز سرمایه گذاری و توسعه در کشور، استان و شهرمان مشخص باشد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که رشد اقتصادی بدون تغییرات اجتماعی مفید نیست و تنها کار اقتصادی و کارآفرینی باعث توسعه یک کشور نمی شود بلکه رشد اقتصادی باید همراه با تغییرات اجتماعی باشد.
وی بیان کرد: رشد اقتصادی همراه با تغییرات اجتماعی در جامعه مدنی محقق می شود، جامعه ای که در آن ملت اجتماعی تر و دولت انسانی تر باشد.
وی اظهار کرد: اکنون در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا، کارهای اقتصادی را شرکت های سهامی عام و بازار بورس انجام می دهند و دوره شرکت های سهامی خاص به پایان رسیده است اما به نظر می رسد در ایران دوره شرکتهای سهامی خاص دوباره آغاز شده است.
شهردار مشهد گفت: در همین شهر بیشتر کارهای اقتصادی که بدون مشارکت مردم انجام گرفته، مختوم به شکست بوده و این مهم نتیجه کار بدون مشارکت مردم است.
تقی زاده خامسی تاکید کرد: باید در کنار کار اقتصادی و کارآفرینی، محرومیت اجتماعی نیز جدی گرفته شود و سرمایه گذاران وادار شوند که همراه بسته اقتصادی خود، یک بسته اجتماعی نیز داشته باشند و مردم را در سرمایه گذاری و کارآفرینی خود شراکت دهند.
وی اظهار کرد: تنها راه مصونیت و امنیت سرمایه گذاری در کشور، استان و شهر جلب مشارکت مردم و کمک گرفتن از آنان است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه