Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@13:19:45 GMT

با این میوه آلزایمر رادور بزنید

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۷۱۱۱

بلوبری میوه ای حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه کمک می کند.به گزارش بلاغ، بلوبری یکی از خوشمزه ترین میوه های حاوی ویتامین C است، این میوه یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما را به این ویتامین تامین می کند، همچنین این میوه در سلامت قلب نیز تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیبر و منگنز موجود در بلوبری به سلامت استخوان ها کمک می کند.

همچنین این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است که خطر بیماری قلبی و سرطان را پایین می آورد، علاوه بر این در تحقیقات جدید نشان داده شده است که بلوبری حتی خطر بیماری آلزایمر را نیز کاهش می دهد.
یک تیم از دانشمندان دانشگاه سینسینتی به رهبری دکتر رابرت کریکوریان می‌گوید که آنتی اکسیدان های مفید در بلوبری در بهبود عملکرد شناختی و حافظه در برخی بزرگسالان مسن تاثیر مثبت داشته است. دانشمندان بر این باورند که افزودن بلوبری به رژیم غذایی ممکن است در جلوگیری از کاهش شناختی کمک کند.
رنگ تیره بلوبری از یک نوع آنتی اکسیدان در این میوه است . به طور کلی، آنتی اکسیدان ها از آسیب های مربوط به پیری در سطح سلولی در گیاهان جلوگیری می‌کند. برخی از دانشمندان معتقدند میتوان با مصرف غذاهای غنی آنتی اکسیدان در روند پیری تاخیر ایجاد کرد البته نظر همه دانشمندان در مورد این موضوع یکسان نیست اما دانشمندانی که عضو انستیتو ملی سلامت هستند از این نظریه حمایت می کنند.
مصرف رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات بی شک برای سلامتی مفید است، بسیاری از دانشمندان غذاهای خاصی را برای دستیابی به فواید این میوه در برابر بیماری ها مورد آزمایش قرار دادند.
محققان این مورد را بر روی دو گروه از افراد مسن که یکی از گروه ها بالای 68 سال و دارای مشکل عملکرد شناختی مغز و گروه دیگر بالای 62 سال و دارای اختلال کاهش حافظه آزمایش کردند. در نهایت این محققان دریافتند بلوبری موجب بهبود عملکرد مغز و حافظه می شود.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!

 اطلاعات آنلاین نوشت: پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

دیگر خبرها

  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • با بدن خود حرف بزنید (فیلم)
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی