Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر نطنز، گفت: کمبود زمین های مسکونی در نطنز موجب افزایش قیمت شده و این در حالی است که بیش از ۱۲ سال است که از واگذاری زمین در شهرک گنبدباز این شهر می گذرد و در سال های اخیر نیز زمینی واگذار نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ محمد آقا مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهر نطنز دارای زمین های مسکونی بسیاری است و اکنون و با توجه به شرایط موجود، آزادسازی قسمتی از آن یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر نطنز افزود: کمبود زمین های مسکونی در نطنز موجب افزایش قیمت شده و این در حالی است که بیش از ۱۲ سال است که از واگذاری زمین در شهرک گنبدباز این شهر می گذرد و در سال های اخیر نیز زمینی واگذار نشده است.

وی تصریح کرد: به طور حتم آزادسازی زمین های مسکونی از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان و استان در کاهش قیمت زمین، افزایش ساخت و ساز و در ادامه رونق کسب و کار مفید خواهد بود.

آقا مرادی بیان کرد: عده زیادی از مردم شهر سال های زیادی با اجاره نشینی زندگی خود را می گذرانند و باید با تدبیر و اتخاذ سیاست های مناسب آن ها را صاحب زمین و مسکن کرد.

وی تاکید کرد: ساختمان های بلندمرتبه در باغشهر تاریخی نطنز با آن آثار تاریخی فراوان و طبیعت بکر و زیبا، باعث شده است تا نگرش وسیع به این جاذبه ها محدود شود و این نتیجه آزاد نشدن زمین برای ساخت است که موجب شده این ساختمان های بلند مرتبه چهره زیبای شهر را در خود محو کند.

رئیس شورای شهر نطنز از دیدار اعضای شورای شهر با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برای حل این موضوع خبر داد و خاطر نشان کرد: حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز از آمادگی اداره متبوع خود برای حل این مشکل های مطرح شده خبر داد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم انجام مطالعات ترافیکی احداث مجتمع مسکونی-خدماتی در منطقه ۲ تهران

تین نیوز

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه مربوط به احداث مجتمع مسکونی-خدماتی حداکثر ۲۰ طبقه مسکونی در منطقه ۲، خیابان هرمزان شهرک قدس تهران را ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زاکانی شهردار و چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی بند ۷ مصوبه ۶۷۳ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران با طرح تفصیلی برای احداث مجتمع مسکونی-خدماتی حداکثر ۲۰ طبقه مسکونی بر روی همکف مشاعی با تراکم در مجموع حداکثر ۴۰۰ درصد مسکونی و ۵۰ درصد خدمات در منطقه ۲ تهران ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ موضوع مغایرت اساسی بند ۷ مصوبه مورخ ۶۷۳ کمیسیون ماده پنج شهر تهران در خصوص « احداث مجتمع مسکونی – خدماتی حداکثر ۲۰ طبقه مسکونی بر روی همکف مشاعی با تراکم در مجموع حداکثر ۴۰۰ درصد مسکونی و ۵۰ درصد خدمات در منطقه ۲، خیابان هرمزان شهرک قدس» با مصوبه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ شورای عالی در خصوص «مکانیابی و ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران» را با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داده و با تاکید مجدد بر بند یک مصوبه مورخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی در خصوص «مغایرت های اساسی مصوبات کمیسیون ماده پنج شهر تهران» مبنی بر ضرورت تسریع در «فرآیند ابلاغ ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران»، به شرح زیر تصمیم گرفت:

ضمن تامین آب واحدها از محل مدیریت مصرف منابع موجود، بارگذاری در اراضی با توجه به قرارگیری در پهنه R۲۳۱ (تثبیت وضع موجود براساس طرح های مصوب قبلی موضوع بند ۱ مصوبه شماره ۳۵ کمیسیون ماده پنج شهر تهران)، ۲۵۰ درصد، با سقف جمعیتی ۸۰۰ نفر (۲۵۰ واحد) و با تعداد طبقات حداکثر ۱۵ طبقه در نظر گرفته شده و الگوی توده گذاری ملک با محوریت کمیسیون ماده پنج و با توجه به ملاحظات زیر، از طریق برگزاری مسابقه معماری تعیین شود:

-کاهش ارتفاع در مجاورت بخش شمالی و شرقی پلاک محدوده در جهت انطباق با ارتفاع ابنیه مجاور

-رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان و انجام مطالعات در زمینه «ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل» بر اساس اسناد بالادستی و اخذ تایید سازمان پدافند غیرعامل

-انجام مطالعات « عارضه سنجی ترافیکی پروژه » و اخذ تایید از مراجع ذیربط

-تامین استاندارد EC+ در بهره وری انرژی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کفش‌های مرموز بایدن برای جلوگیری از زمین خوردن
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • بررسی نظریه‌های موافق و مخالف بر ساخت ساختمان‌های بلند
  • پولی‌سازی کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • لزوم انجام مطالعات ترافیکی احداث مجتمع مسکونی-خدماتی در منطقه ۲ تهران
  • آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری
  • برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با دولت تفاهم کرده‌ایم
  • تشریح روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی
  • دولت بر بازار آزاد ارز تسلط کامل دارد