Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@14:01:44 GMT

روند فزاینده پوسیدگی دندان در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۸۳۳۶

دکتر لیلا صدقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه دوازدهمین همایش علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: سلامت دهان و دندان موضوع اصلی این همایش است و مباحث ویژه‌ای برای شناسایی، درمان و آموزش در خصوص پیشگیری از پوسیدگی دندان در نظر گرفته شده است و متأسفانه به رغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد هر ساله آمار پوسیدگی دندان در کشور افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور دستیابی به راهکار مؤثری در پیشگیری و کنترل پوسیدگی دندان، انجمن دندان پزشکان عمومی ایران کمیته‌ای را در نظر گرفته است که با تقویت اصل پیشگیری بتوان از این عارضه شایع جلوگیری کرد.

صدقی با بیان اینکه در همین راستا هر دندانپزشک در مطب خود ۳ دقیقه زمان را به منظور آموزش بهداشت دهان و دندان به بیماران صرف خواهد کرد گفت: اگر بتوانیم در این زمینه همکاری بیمه‌ها را جلب کنیم امیدوار هستیم شاهد کنترل پوسیدگی دندان در کشور باشیم.

دبیر علمی اجرایی دوازدهمین همایش سالانه انجمن دندانپزشکی عمومی ایران افزود: خوشبختانه همکاران دندانپزشک، از این طرح استقبال کردند و امیدواریم با حمایت بیشتر بیمه‌ها شاهد افزایش بهداشت دهان و دندان در کشور باشیم.

صدقی گفت: متأسفانه امروزه مراکزی که خدمات دندانپزشکی با پوشش بیمه‌ای ارائه می‌دهند بسیار محدود و با صف‌های طولانی هستند و همچنین سطح پوشش بیمه‌های تکمیلی هم در خدمات دندانپزشکی کافی نیست بنابراین توصیه ما به جامعه این است که برای کاهش پوسیدگی بهداشت دهان و دندان را بیش از پیش رعایت کنند و بدانند تنها ۲۰ دقیقه پس از خوردن ماده غذایی زدن مسواک اهمیت دارد که اگر به مسواک شبانه محدود شود تأثیر چندانی در حفظ سلامت دندان‌ها ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند

پژمان بختیاری نیا  گفت: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

او می‌گوید: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانها است.

به گفته او این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان