Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@14:18:33 GMT

سوپ کرم مرغ، سوپی ساده

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۸۸۵۰

سوپ کرم مرغ، سوپی ساده

برای غنی‌تر شدن سوپ کرم مرغ می‌توانید مقداری نودل یا برنج پخته هم به آن اضافه کنید. همان‌طور که گفته شد این سوپ یکی از معروفترین انواع سوپ هست که نوع تغلیظ شده آن در تهیه سوپ‌ها و کاسرول‌های مختلف استفاده می‌شود. سوپ کرم مرغ تغلیظ شده هم خیلی راحت و به همین روش تهیه می‌شود. فقط باید مرغ و سبزیجات را از دستور حذف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی فقط از آب مرغ و شیر، سیر و پیاز و ادویه‌ها استفاده کنید و بگذارید سوپ مثل سس مایونز غلیظ شود. این کرم تغلیظ شده را می‌توان تا ۳–۴ روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد و آن را در انواع سوپ‌ها یا کاسرول‌ها ریخت. تصویر سوپ کرم مرغ تغلیظ شده را در زیر مشاهده می‌کنید. 
مواد لازم

    روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
    کره ۵۰ گرم
    آرد ۱/۲ پیمانه
    سیر ۱ حبه
    پیاز کوچک ۱ عدد
    هویج کوچک ۱ عدد
    فلفل دلمه ای قرمز نصف ۱ عدد
    ساقه کرفس ۱ عدد کوچک
    آب مرغ ۲ پیمانه
    شیر ۳ پیمانه
    نمک و فلفل به مقدار کافی
    پودر سیر ۱/۴ قاشق چایخوری
    آویشن ۱/۲ قاشق چایخوری
    نخود فرنگی یخ زده ۳/۴ پیمانه
    مرغ پخته خرد شده ۱ پیمانه
 
 طرز تهیه:  اگر مرغ شما آماده نیست اول از همه مرغ را در مقدار زیادی آب بپزید. طوری که پس از پخته شدن مرغ حداقل دو پیمانه آب در قابلمه باقی‌مانده باشد. سپس مرغ پخته را خرد یا ریش ریش کنید. یک پیمانه مرغ خرد شده و دو پیمانه از آب مرغ را برای تهیه سوپ جدا کنید.

روغن زیتون را در قابلمه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. پیاز را خرد و سیر را رنده کنید و آن‌ها را داخل روغن داغ شده بریزید. حدود ۲ دقیقه تفت بدهید تا پیاز شفاف شود ولی قهوه‌ای نشده باشد.

هویج، فلفل دلمه ای و کرفس را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سبزیجات نرم شوند. کره را اضافه کنید و اجازه بدهید ذوب شود، سپس آرد را اضافه نمایید. هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود. ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه بدهید و مرتب هم بزنید.

آب مرغ را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا آرد در آب مرغ حل شود. سپس شیر را اضافه و مخلوط کنید. حال پودر سیر، آویشن و نمک و فلفل را اضافه کنید. نخود فرنگی و مرغ خرد شده را نیز داخل قابلمه بریزید و هم بزنید.

بگذارید سوپ روی شعله ملایم ۴–۵ دقیقه گرم و غلیظ شود اما نگذارید بجوشد (حباب ظاهر نشود). در این مدت مرتب سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی سوپ به غلظت دلخواه شما رسید آن را بچشید و نمک و فلفل را تنظیم کنید. سو پ کرم مرغ را داخل کاسه‌های سوپخوری بریزید و رویش نان کروتان و کمی آویشن بریزید و آن را نوش جان کنید.

نکته:  می‌توانید با اضافه کردن مقداری نودل یا برنج پخته شده به سوپ، آن را پرمایه‌تر کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد.اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900365

دیگر خبرها

  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)