Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:34:36 GMT

امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان چین و فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۸۹۹۵

امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان چین و فرانسه

یک شرکت انرژی هسته‌ای چینی با شرکت هسته‌ای آروا توافق‌نامه‌ای را در راستای ارتقای همکاری هسته‌ای امضا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، این توافق که میان شرکت انرژی هسته‌ای جنرال چین (CGN) و کمیسیون انرژی اتمی و انرژی جایگزین فرانسه (CEA) به امضا رسیده است بر حوزه‌هایی مثل فناوری راکتور هسته‌ای، مواد و سوخت هسته‌ای پیشرفته و چرخه‌های انرژی هسته‌ای تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این توافق، شرکت CGN و CEA بر تعمیق همکاری در مدیریت عمر فعالیت راکتورها و طراحی مفهومی نسل چهارم راکتورهای هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

هه یو، مدیرکل شرکت CGN در این‌باره گفت که این سند باعث ارتقای تبادل دو طرفه در زمینه فناوری هسته‌ای خواهد شد.

شرکت CGN چین که در سال 1994 تاسیس شد، بزرگ‌ترین شرکت هسته‌ای این کشور است که دارای 39 هزار پرسنل در سرتاسر جهان است. این شرکت بر توسعه انرژی‌های پاک مثل انرژی هسته‌ای، سوخت هسته‌ای و انرژی‌های باد و خورشید تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون چین دارای 37 راکتور هسته‌ای فعال با ظرفیت 32.4 گیگاوات و 20 راکتور در حال ساخت با ظرفیت 20.5 گیگاوات است که تا سال 2020، 58 گیگاوات از انرژی هسته‌ای را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088680

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی