Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@19:04:46 GMT

توجه به تنوع کاشت مرکبات طبق برنامه کشت

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۸۹۹۸

توجه به تنوع کاشت مرکبات طبق برنامه کشت

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پهنه بندی مرکبات با تاکید بر پراکندگی تولید در ارقام مرکبات به ویژه کشت انواع نارنگی، گفت: از 125 هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران 30 هزار هکتار آن از نوع درجه سه است که باید مشخص شود این مقدار سطح در کدام شهرستان و به چه میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با مشخص کردن آن می توان نسبت به اصلاح، جایگزنی ارقام متناسب با بازار هدف کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران و خسارت‌هایی که برف در سال های گذشته به باغداران وارد کرد باید ارقام زودرس و میان رس کشت شود.

این مسؤول با بیان اینکه بیش از 80 درصد مرکبات استان برداشت شد، اضافه کرد: مرکبات استان یا به صورت تازه خوری مصرف شد و یا در انبارها و سردخانه ذخیره شده است.

حیدرپور اظهار کرد: باید پهنه بندی مرکبات را جدی بگیریم که در هر منطقه ای چه ارقامی در چه سطحی کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مازندران دارای 25 هزار هکتار سطح زیرکشت انواع نارنگی بود و به دلیل تنوع رقم، مشکلی در فروش این محصول وجود نداشت.

شهیدی فر افزود: مازندران رتبه نخست را در تولید مرکبات دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام جایگزین برای مرکبات هنوز به خوبی معرفی نشده است و یا اگر معرفی شد تاکنون نمود پیدا نکرد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

استاندار جدید مازندران با تاکید بر ایجاد اقتصاد دریاپایه باید در مازندران از اجرای برنامه‌های این استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بهره‌مندی این از استان از نعمات و مواهب الهی اظهار کرد: با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی باید از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از ظرفیت‌های آن استفاده برد.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم دیار علویان که فرمودند «من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم.» باید از این استان به خوبی یاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است، عنوان کرد: این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد، علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

نوری با اشاره به جایگاه بالای این استان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم، افزود: باید به طور یکپارچه از گلوگاه تا رامسر مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم و در مسیر شکوفایی مازندران گام برداریم.

کد خبر 747289

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه