Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@17:07:56 GMT

دیدار مک‌مستر با گوترش با محوریت افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۹۱۶۴

بین الملل > اروپا - مهر نوشت: ژنرال «مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت دیدار و در مورد مسئله افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش دویچه وله «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل در گفتگو با رسانه ها گفت که مستر توضیحات بسیار خوب و مفیدی در مورد افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه در سازمان ملل در این خصوص گفت: در گفتگو با مستر اعلام کردم که با بسیاری از نکاتی که از طرف آمریکا مطرح شده موافقم و توافق کامل خود را در مورد بیانیه ای که در خصوص نیاز به کمک های روسیه و ایالات متحده در افغانستان منتشر شده، ابراز کردم.

سفیر روسیه همچنین گفت که اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را که در ماه دسامبر سال گذشته در جریان یک نشست خبری مطرح کرده بود، به مشاور امنیت ملی آمریکا یادآوری کرده است.

لازم به ذکر است که پوتین در این نشست خبری بر نیاز به همکاری مشترک بین ایالات متحده و روسیه در افغانستان تاکید کرده بود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرده بود که در صورت عدم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، وضعیت این کشور وخیم تر از حالت کنونی می شد.

52311

کلید واژه‌ها : ایالات متحده آمریکا - آنتونیو گوتِرِش - افغانستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا