Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور، آمادگی این استان را برای تبدیل شدن به استان نمونه ملی در اجرای طرح های مهم این حوزه اعلام کرد. ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محممدرضا صالحی اظهار داشت: اگرچه در برنامه های خود اهداف بلندی را باید مدنظر داشته باشیم، اما طبیعی است که با توجه به امکانات موجود و در دسترس، باید گام به گام در راستای تحقق اهداف یادشده حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این گزاره که هر هزینه ای در حوزه بهداشت و پیشگیری در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، شعار محوری دامپزشکی یعنی دام سالم، غذای سالم و انسان سالم را مورد اشاره قرار داد و آن را نشانگر اهمیت ذاتی دامپزشکی در جامعه برشمرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اذعان به محدودیت تامین منابع مالی در شرایط حال حاضر، در عین حال حمایت خود را از طرح های دامپزشکی اعلام کرد و برای کمک به جذب اعتبارات این حوزه قول مساعد داد.

صالحی هم چنین لزوم فرهنگ سازی گسترده برای فراگیرشدن بیمه در کشور به ویژه در حوزه کشاورزی، دام و طیور را ضروری دانست و گفت: دولت قادر نیست در همه شرایط بحرانی خسارات بهره برداران را جبران کند؛ بنابراین باید فرهنگ بیمه را هر چه بیشتر رواج داد و شرکت های بیمه نیز تسهیلات و شرایط بهتری برای متقاضیان در نظر بگیرند.

روزانه 180 بیماری حوزه دام و طیور رصد می‌شود

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار با اشاره به نگاه مثبت، ایده پردازی و اشراف نسبی استاندار خراسان شمالی در خصوص شرح وظایف و حیطه مسئولیت های دامپزشکی و مشکلات این حوزه، آن را عامل قوت قلب فعالان دامپزشکی در این استان توصیف کرد.

دکتر علیرضا رفیعی پور فعالیت بیش از 36 هزار دانش آموخته دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: رصد روزانه 140 تا 180 بیماری دام و طیور که بسیاری از آن ها بین دام و انسان مشترک است، جزو وظایف روزانه و معمول همکاران است و همین که به جز آنفلوانزای پرندگان، هم اکنون طغیان و شیوع گسترده دیگر بیماری ها را در کشور شاهد نیستیم، تلاش شبانه روزی این افراد را نشان می دهد.

وی لزوم نگاه تمام عیار و همه جانبه مسئولان به مسائل حوزه بهداشت را گوشزد کرد و ادامه داد: شیوع آنفلوانزای پرندگان اهمیت کار دامپزشکی را به همگان نشان داد و در نشست اخیر ستاد ملی آنفلوانزا هم که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، دستورات خوبی برای کمک به دامپزشکی صادر شد.

وی افزود: برای این که سال آینده طغیان دوباره این بیماری را نداشته باشیم، برنامه های پیشگیرانه ای در دستور کار داریم که البته اعتبارمحور است و سازمان دامپزشکی باید به امکانات و منابع موردنیاز برای واکنش سریع در مواجهه با این قبیل مخاطرات مجهز شود.

وی کمک استانداران و فرمانداران به تأمین اعتبارات لازم برای این منظور را خواستار شد و گفت: رفتارهای مخاطره آمیز برخی فعالان صنعت دام و طیور و بی توجهی آنان به نکات فنی و توصیه های دامپزشکی هم باعث می شود با چنین مسائلی روبرو شویم که برای تغییر این وضعیت به تغییر گفتمان غالب در این حوزه نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

R7719/P1494/S6,55/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسؤل برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گرماب گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرامیداشت شهدای شهر گرماب در گود پهلوان شورورزی این شهر آغاز شد. 


علی گرمابی افزود: در این مسابقات ۲۱۵ چوخه کار از چهار استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان در پنج وزن و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با يکديگر رقابت می کنند.


وی ادامه داد: به نفر اول هر وزن یک عدد قوچ، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم شش میلیون تومان هدیه نقدی اهدا خواهد شد.


گرمابی گفت: با مساعدت اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی قرار است این مسابقات از حدود ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه های سراسری پخش شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند