Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون پژوهشی ، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: کارآفرینان و دارندگان گواهی نامه معتبر مهارت فنی و شغلی ، تا سقف حداکثر یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.

حمیدرضا ثابت نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در اهواز افزود: این تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید با کارمزد پایین در اختیار متقاضیان کارآفرینی و جوانان جویای کار که گواهی نامه مهارت فنی و شغلی داشته باشند قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این تسهیلات مالی ، کارآفرینان و نیروهای ماهر فنی را قادر می سازد که وارد بازار کار شوند و در چرخه بهبود کسب و کار قرار گیرند.
ثابت نژاد، با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنها بسترساز و تسهیل کننده اشتغال است نه ایجاد اشتغال ، افزود: اداره های آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های خصوصی رسمی که مجوز فعالیت قانونی دارند آماده هستند همه نیروهای جویای کار که فاقد مهارت های لازم برای ورود به بازار کار هستند را آموزش دهند.
معاون پژوهشی ، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت:همه کسانی که به روش های مختلف از جمله استاد - شاگردی و شرکت در دوره های فنی و کاربردی ، توانمندی مهارتی پیدا می کنند در نهایت جذب بازار کار می شوند.
ثابت نژاد، یکی از راه های غلبه بر چالش بیکاری را همگانی کردن آموزش های فنی و حرفه ای برای جوانان جویای کار و ترغیب آنان به دریافت آموزش های فنی و مهارتی بیان کرد و افزود:صنایع و واحدهای تولیدی باید نیازهای مهارتی خود را اعلام کنند تا نسبت به تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز اقدام شود.
وی گفت: در همه جای دنیا ، نیازهای فنی و مهارتی از مراکز معتبر و اداره های کاریابی تامین می شود و نیروها پس از کسب مهارت فنی و شغلی وارد بازار کار می شوند.
ثابت نژاد بیان کرد: اشتغال به کار نیروهای فنی و ماهر در بازار کار، نیازهای جدید چرخه کسب و کار به وجود می آورد ضمن آنکه میزان بهره وری و ارزش افزوده را افزایش می دهد.
بر اساس آمار ، نرخ بیکاری در استان خوزستان 12.6درصد است که بیش از میانگین نرخ بیکاری در کشور است.
بیشتر بیکاران و افراد جویای کار در خوزستان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده ولی فاقد مهارت شغلی و فنی هستند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و‌نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیرو‌های مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تاکیدات فراوانی بر حوزه مهارت اموزی دارند کفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آنها جوانان دیپلم به بالا هستند.

سردار کمالی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت اموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ۲ ماموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم. 

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵گانه عمومی را در نیرو‌های مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و‌نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیرو‌های مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت اموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیرو‌های مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمیکنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود