Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:08:54 GMT

۳۲ واحد کارگاهی ناایمن در مازندران پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۹۴۸۹

۳۲ واحد کارگاهی ناایمن در مازندران پلمب شد

قائمشهر - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پلمب ۳۲ واحد کارگاهی به دلیل عدم رعایت موازین ایمنی در استان خبر داد.

کامران اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با عنایت به نقش مهم و ماموریت سازمانی این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی و ضرورت کاهش حوادث ناشی از کار، اجرای طرح بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر استان مازندران به صورت گسترده و ویژه ای در دستور کار بازرسان کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار اقدام به تعطیل نمودن کارگاههای ناایمن کرده است.

اصغری ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون تعداد ۳۲ واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی توسط بازرسان کار در شهرستانها با هماهنگی دادستانی پلمب شده و ۱۲ واحد نیز در ماه جاری در سطح استان پلمپ خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: غالب حوادث در کارگاه های ساختمانی در اثر وجود دهانه باز و پرتگاه های بدون حفاظ  اتفاق می افتد،  لذا با ایجاد پوشش موقت بر روی دهانه های باز و نصب حفاظ موقت در اطراف پرتگاه ها می توان بخش اعظمی از حوادث ساختمانی از کاهش داد.

وی تصریح کرد: آموزش های لازم به اکثر مهندسین و کارگران در زمینه ایمنی ارائه شده است و دیگر هیچ عذری برای سهل انگاری در رعایت موازین ایمنی پذیرفته نیست.

اصغری با اشاره به استقرار مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی اظهار داشت: مسئولین ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و ارایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و ... را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها نیز از اقدامات بسیار خوب است که قطعا در کاهش حوادث ناشی از کار تأثیر دارد.

مدیر کل کار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاهها علی الخصوص کارگاههای ساختمانی می باشد و در غیر این صورت قطعا پلمب این کارگاهها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا