Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اصل گزینش بر باورهای دینی افراد قرار گیرد و اگر در این مورد نقیصه‌ای هم مشاهده شود باید در جهت رفع آن و ارتقای باور و اعتقاد همکاران گام برداشته شود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در یک نشست با پرسنل هسته گزینش و حوزه معاونت زندان‌ها ضمن تقدیر از زحمات آنها و تبریک سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل هسته‌های گزینش طی سخنانی اظهار کرد: تقارن مناسبت فوق با زمان انجام این بازدید بسیار مبارک است، حجم فعالیت‌های انجام شده توسط هسته گزینش بسیار بالا بوده و جداً جای تقدیر و تشکر دارد البته با توجه به آزمون اخیر، این امر افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع گزینش معمولا در سه حوزه باورها و اعتقادها، التزام عملی به نظام و ولایت فقیه و رفتاری انجام می‌شود و از این جهات، افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند پس باید تلاش گردد که در فرآیند گزینش، افراد اصلح جذب دستگاه قضایی شوند. نکته قابل توجه دیگر پس از ورود فرد به تشکیلات قضایی، باید از ناحیه مدیران مربوطه با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق، اقدامات لازم برای حفظ و ارتقای او معمول شود تا از این طریق مسیر تکاملی‌اش طی شود، مهم این است که اصل بر باورهای دینی افراد قرار گیرد و اگر در این مسیر نقیصه‌ای هم مشاهده شد باید در جهت رفع آن و ارتقای باور و اعتقاد همکاران گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: هسته گزینش با بکارگیری تمام توان و ظرفیت‌های قانونی خود بطور مستمر و با اشراف کامل بر رفتار همکاران، نقش بسزایی در جهت رفع نگرانی‌های موجود در این حوزه ایفا نماید، البته این امر مسئولیت خطیر معاونت‌ها بویژه معاونت فرهنگی و... را نفی نمی‌کند.

وی متذکر شد: متدها و روش‌های مصاحبه و گزینش و نیز سوالات با توجه به عصر ارتباطات مخصوصا فضای مجازی تغییر کرده و همکاران لازم است با لحاظ این موارد به مسئولیت والای خود عمل نمایند.

در ابتدای این نشست، ناصری معاونت منابع انسانی گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در هسته گزینش و همچنین مشکلات موجود به جمع حاضر ارائه نمود که اسماعیلی نیز در جهت رفع این مشکلات در حد مقدورات قول مساعد داد.

این گزارش حاکی است، در پایان این نشست که با حضور محمدی قائم مقام دادگستری استان تهران، پوریانی رئیس کل محاکم تهران، مظفری معاون قضایی رئیس کل در امور زندانها، خشنودی معاون قضایی رئیس کل، دانش آرا سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی(ره) و قلی زاده مسئول هسته گزینش برگزار شد، به تعدادی از پرسنل حاضر در جلسه لوح تقدیر به همراه هدیه‌ای تقدیم شد.

اسماعیلی آنگاه از قسمت‌های مختلف حوزه معاونت زندانها بازدید و از نزدیک به همکاران به گفتگو پرداخت. سپس در یک نشست صمیمی، پس از استماع گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده و نیز مشکلات مطروحه توسط مظفری معاون قضایی رئیس کل در امور زندانها و چند تن از کارشناسان حاضر در جلسه ضمن قدردانی از زحمات همکاران در این حوزه طی سخنانی اظهار کرد: حوزه زندانها بسیار گسترده است و لذا باید امور در این رابطه حتما اولویت بندی شود، به عنوان مثال در راستای سیاست کلی قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، پرداختن به وضعیت زندانیهایی که اساسا نباید به هر دلیل در بازداشت باشند که برای شناسایی این افراد لازم است تدابیر جدی اندیشیده شود.

اسماعیلی گفت: محکومین مالی و دیه نیز جزء همین موارد هستند، بعبارت دیگر چنانچه مشکل مالی و یا پرداخت دیه مربوط به محکوم علیه زندانی با برنامه ریزی حل شود او به صورت طبیعی آزاد خواهد شد. البته ضروریست در جرایمی مانند کلاهبرداری و سرقت که در آنها رد مال نیز مطرح است از همان آغاز اجرای محکومیت زندانی، برای مرتفع شدن معضل مالی اقدامات لازم پیش بینی شود.

وی در ادامه افزود: مشکل دیگر اینکه از نوآوری های قانون جدید آیین دادرسی کیفری همانند عفو و آزادی مشروط و... متاسفانه به نحو مطلوب استفاده نمی شود که در این خصوص، حوزه معاونت زندانها می تواند با برگزاری جلسات توجیهی برای قضات، زمینه های مناسب برای تحقق این امر را فراهم نموده و فرهنگ سازی نماید. در اجرای ماده 49 قانون آیین دادرسی کیفری، باید آمار مربوط به افراد تحت نظر با زمان بندی معقول مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و اشکالات احتمالی در این خصوص مرتفع گردد.

اسماعیلی با اشاره به موضوع بازدید از زندانها اظهار کرد: این امر بطور قطع بسیار پسندیده و با ارزش است لکن باید هدفمند باشد و قضاتی که بیشتر در پرونده‌ها مبادرت به زندانی کردن افراد می‌نمایند، وضعیت زندانها را مشاهده کرده و با زندانیان ملاقات نمایند که مسلما این نوع بازدیدها می تواند اثربخش باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه جاری اظهار داشت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد. واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می‌کنند، نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند که در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گفت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدیدنظر ارجاع می‌شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از پنج سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای این شهرستان دوباره برگزار می‌شود.


دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳