Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-استاندار زنجان گفت: سهم استان زنجان از اعتبار ایجاد اشتغال برابر با ۲۸۵ میلیارد تومان است که این منابع فقط در محل مورد نظر و تعریف شده خود به کار برده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر چهارشنبه در همایش حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی در محل استانداری زنجان، به سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ جزوشخصیت‌هایی است که در تاریخ ملت ایران همیشه به بزرگی یاد می‌شود و شخصی بی‌نظیری در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی کسی بود که از آغازین نهضت اسلامی به‌عنوان یک سرباز فداکار یار و یاور رهبری و در کنار رهبری بود و در تمام طول عمر خود در خدمت مردم و نظام و انقلاب بود و در اواخر عمر به دلیل برخی از کم‌لطفی‌ها مظلوم واقع شد. 

استاندار زنجان در ادامه به بحث اشتغال امروز که یکی از دغدغه‌های کشور، نظام و دولت است اشاره کرد وگفت: توجه به موضوع اشتغال در لایحه بودجه سال ۹۷ لحاظ شده و این موضوع در بخش‌های مختلف لایحه مورد تأکید بوده است و دولت برای برون‌رفت از بحران بیکاری طرح‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

درویش امیری افزود:  درسال جاری و سال آینده دولت طرح‌های پیشنهادی قابل‌توجهی در بخش اشتغال پیش‌بینی کرده است.

درویش امیری از پیش‌بینی ۹۷۵ هزار شغل برای جوانان در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال نیازمند منابع برای ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال باید زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شود و التهاب در جامعه موجب بی‌انضباطی اجتماعی و عدم احساس امنیت سرمایه‌گذار می‌شود و باید سرمایه‌گذار با خیال راحت و آرامش سرمایه‌گذاری کند.

وی ابراز کرد: در طرح رونق تولید اقتصاد مقاومتی استان زنجان، ۴۷۱ متقاضی از طریق سامانه بهینه یاب به بانک‌ها معرفی شدند و از مجموع این پرونده‌ها، ۱۶۳ متقاضی تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند  درمجموع ۴۸۸ میلیارد تومان به متقاضی تسهیلات از طریق سامانه بهینه یاب ارائه‌شده و این تسهیلات در بخش تولید، خدمات و کشاورزی هزینه شود.

درویش امیری افزود: سهم استان زنجان از اعتبار ایجاد اشتغال برابر با ۲۸۵ میلیارد تومان است که این منابع فقط در محل مورد نظر و تعریف شده خود به کار برده می‌شود و بر این مهم نظارت جدی می‌شود.

استاندار زنجان افزود: درزمینه ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی  واحدهای مسکونی روستایی اقدامات خوبی انجام‌شده  و اعتبارات کمیته امداد و بهزیستی دربندهای مختلف اعتبار عملکرد خوبی داشته‌اند.

درویش امیری  به بحران آب در کشور و استان زنجان اشاره کرد و افزود: باید در روستاها به سمت مشاغلی حرکت کرد، که به آب نیاز کمتری دارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای برای عقب‌ماندگی پرداخت تسهیلات وجود ندارد و بیشتر مدیران با بانک‌های مشخصی سروکار دارند، گفت: نباید عملکرد متفاوتی از خود نشان دهند و فرمولی در بانک‌ها در اسفندماه وجود دارد که دوست ندارند، تسهیلات پرداخت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند