Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) از "رمرگذاری قوی" که باعث عدم دسترسی پلیس به داده‌های کاربران فضای مجازی می‌شود انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی با انتقاد از این مساله گفت: دسترسی به داده‌ها یک اصل مهم در تامین امنیت عمومی است و من رمزگذاری قوی در این زمینه را به شدت محکوم می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اف.بی.آی در سخنرانی در کنفرانس امنیت سایبری در نیویورک گفت: اف.بی.آی در سال گذشته میلادی و با وجود داشتن اختیارات و مجوزهای قانونی نتوانست به داده‌های 7800 وسیله ارتباطی دست پیدا کند. این آمار بیش از نیمی از وسایل ارتباطی هستند که اف.بی.ای تلاش کرد تا رمزگذاری آنها را بشکند. این روند برای امنیت عمومی بسیار مهم است.

برخی از کمپانی‌های برنامه ساز وسایل ارتباطی چون واتس‌آپ یا تلگرام در تلاش برای حفاظت اطلاعات کاربرانشان اقدام به رمزگذاری‌های قوی کرده‌اند و به این ترتیب داده‌ها و اطلاعات کاربرانشان به راحتی قابل رهگیری نیست.

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در ادامه صحبت‌هایش در کنفرانس بین المللی امنیت سایبری گفت: ما با تعداد زیادی از این موارد روبرو هستیم و باید راهی برای این مساله بیابیم. یافتن راه‌حلی مناسب برای چنین مشکلی نیازمند اختراعی نوین است.

برچسب ها: انتقاد ، رمزگذاری قوی ، داده‌ها ، فضای مجازی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات