Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی دومین همایش ملی "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران" از برگزاری این همایش در دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا شیخ با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان میزبان دومین همایش ملی "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران " که بهمن‌ماه در شاهرود برگزار می‌شود انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این همایش در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ملی و تنظیم نقش و رابطه برنامه‌های میان‌مدت توسعه با آمایش، در شاهرود برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران تصریح کرد: باتوجه به اهمیت رویکردها و نگاه جدید آمایش سرزمین و نقش مهم آن در برنامه‌ریزی ملی، همایش دو روزه‌ای با عنوان "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران" دهم و یازدهم بهمن ماه سال جاری با هدف ایجاد عزم منطقه ای در مسوولان، اندیشمندان، صاحب نظران و تبیین و تحکیم جایگاه آمایش سرزمین در نظام اداره کشور توسط این دانشگاه و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سایر دستگاه ‌ های اجرایی و با حمایت علمی انجمن آمایش سرزمین ایران برگزار می‌شود.

شیخ با اشاره به محورهای فراخوان این همایش گفت: آسیب‌شناسی کلی مقوله آمایش سرزمین در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه‌ای، راهکارهای اقتصادی و تامین منابع مالی اجرای مطالعات آمایش، چالش‌های تهیه مطالعات آمایش استان‌های کشور، مدیریت توسعه سرزمینی با تاکید بر تعاملات استان‌های همجوار، وجوه تشابه ،افتراق ،آمایش سرزمین در رویکردهای نوین مدیریت شهرها (راهبرد توسعه شهرها)، راهکارهای اجرا و ساماندهی طرح‌های آمایش استان‌ها، مدیریت بحران آب در دوره خشکسالی از دیدگاه آمایش سرزمین، نقش مدیریت، فرهنگ و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، کاربرد آمار و  سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در اجرای مطالعات آمایش سرزمین از جمله محورهای دومین همایش ملی " رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران"است.

وی با اشاره به برخی کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در این همایش یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی ارزیابی اقتصادی طرح‌های آمایشی، مدیریت سازمانی در ادارات دولتی، تعادل و توازن منطقه‌ای و کارگاه روند اجرای مطالعات آمایشی درحوزه حبله‌رود همزمان با همایش برگزار می‌شود.

شیخ تصریح کرد: براساس مصوبه شورای سیاستگذاری این همایش، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام و حضور در همایش، گواهینامه این همایش که با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تایید مرکز آموزش، پژوهش و توسعه اینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر می‌شود را دریافت کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴