Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@07:20:57 GMT

سرفه و درد سینه را با نارنج درمان کنید!

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۰۲۵۶

سرفه و درد سینه را با نارنج درمان کنید!

خبرگزاری میزان- از دیدگاه طب ایرانی تمامی ترش‌مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند،اما از بین ترش‌مزه‌ها، نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد،زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نارنج میوه‌ای از خانواده مرکبات و با نام علمی Citrus aurantium است، میوه نارنج از میوه‌های پرکاربرد و با محصولات جانبی متعدد در فصل سرما است که اسم فارسی آن نارنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبیعت میوه نارنج از دیدگاه طب ایرانی، سرد و خشک است، ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است، طبق اصول طب ایرانی تمامی ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند، اما از بین ترش‌مزه‌ها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد، زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب‌ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

اگر آب نارنج را با عسل مخلوط و مصرف شود، از زیان آن خواهد کاست، اگر مبتلا به درد سینه و سرفه گرم هستید یک عدد نارنج را از میان دو قسمت کرده کمی نبات کوبیده و کمی نشاسته روی آن بپاشید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا یکی دو جوش بزند و سپس آن را به‌صورت مکیدنی میل کنید.

خواص پوست نارنج

پوست این میوه هم سرشار از خاصیت و طبیعت و مزاج آن گرم و خشک است، از خلال پوست نارنج می‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه ترشی ساخت.

مربا و ترشی پوست نارنج تقویت‌کننده معده است، مصرف حدود ۴ گرم از پوست خشک نارنج برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگل‌های دستگاه گوارش می‌شود.

اگر نارنج را به‌صورت کامل و با حرارت کم و به همراه کمی آب پخته تا اجزایش از هم جدا شود و سپس آن را بر روی پوست و مو خود بمالید متوجه خواهید شد که یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مویتان پیدا کرده‌اید همچنین این مخلوط در رفع خارش‌های پوستی نیز مؤثر است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تشخیص زودهنگام سرطان سینه با هوش مصنوعی
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • نجات مضروب گروگانگیری ایوانکی از مرگ
  • نجات مضروب گروگان‌گیری ایوانکی از مرگ/ درمان ادامه دارد
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه