Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:06:54 GMT

اسرائیل در مرز با لبنان خندق حفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۰۷۹۴

ارتش اسرائیل با وجود مخالفت‌های سازمان ملل و دولت لبنان قصد دارد در منطقه حائل میان سرزمین‌های اشغالی با لبنان خندق حفر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، ارتش اسرائیل سه مته حفاری به خط فاصل میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان آورده تا در سایه اعمال تدابیر امنیتی در این مناطق، به حفاری خندق و ایجاد خاک‌ریزهایی در مرز دست بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گفته شده که اسرائیل برای نظارت بر اوضاع، گشت‌ها و مراکز نظارتی مشترک با ارتش لبنان و نیروهای صلحبان سازمان ملل موسوم به یونیفل ایجاد کرده است.

پیش‌تر رئیس پارلمان لبنان از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث دیوار در مرزهای این کشور با سرزمین‌های اشغالی خبر داده و گفته بود، این دیوار از بخش غربی مرزهای لبنان در نقطه مقابل "راس الناقوره" تا نقطه مقابل شهرک "علما الشعب" و در بخش شرقی از نقطه مقابل العدیسه تا نقطه مقابل کفرکلا در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با وجود درخواست فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از طرف اسرائیلی برای عدم پرداختن به هرگونه ساخت و ساز در مناطق مورد اختلاف، نقشه‌ها نشان می‌دهند که مناطق مورد مناقشه در "الناقوره"، "علما الشعب" و "العدیسه" مشمول احداث دیوار می‌شوند و علاوه بر این، ساخت دیوار مستلزم تخریب اراضی، حفاری و تغییر چهره زمین در اکثر مناطق زراعی است که لبنانی‌ها آنها را در اختیار دارند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در جلسه بصیرت و افزایی امید آفرینی که در قالب جهاد تبیین با موضوع وعده صادق با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و کارگران در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان برگزار شد، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمامی ممالک اسلامی پیش‌قدم است و باتوجه به اینکه به اصول‌های دین اسلام عمل کرده باعث سربلندی ملت ایران شده است.
 
وی افزود: اگر تاریخ را مطالعه کنیم مشاهده می‌شود کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و غربی‌ها برای اینکه بر ممالک اسلامی تسلط داشته باشند و آن‌ها را به بردگی بگیرند اسرائیل را در بهترین نقطه از اسلام تجهیز کردند تا بتوانند منابع این مناطق را مصادره و بر مسلمانان مسلط شوند.
 
وی اضافه کرد: اسرائیل را آنچنان در باب تجهیزات نظامی، اقتصادی و تکنولوژی مجهز کرده‌اند تا هیچ احدی نتواند حرف بزند اما پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد زلزله و وحشت در دنیای غرب شد و فرعونیان زمان به وحشت افتادند.
 
امام‌جمعه موقت سراوان تصریح کرد: ریشه‌کن‌کردن اسرائیل این غده سرطانی در دنیای اسلام و آزادی مردم فلسطین از رسالت های انقلاب اسلامی است و به همین جهت امام (ره) روز قدس را ایجاد کرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین انجام شد الگوگرفته از انقلاب اسلامی است که ستون فقرات اسرائیل را به‌گونه‌ای درهم شکست که قابل ترمیم نیست.
 
وی اذعان کرد: عملیات وعده صادق در پاسخ به تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق علیه اسرائیل انجام شد دارای ابعاد مختلف بود هر موشک و پهپاد مأموریت خاصی داشت که عملیاتی شدند.
 
امام‌جمعه سراوان گفت: بعد از مرز ایران تا تل آویو را با سامانه‌های پیشرفته پدافند کردند اما توان مقابله با موشک‌های ایرانی را نداشتند که وعده صادق پیام قدرت بازدارندگی ایران را به جهان مخابره کرد و این موضوع را آمریکا زودتر از دیگر کشور‌ها فهم کرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری بیان کرد: وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد و طبق وعده خداوند متعال مردم مظلوم فلسطین از زیر چکمه رژیم غاصب خارج خواهند شد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان