Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ضمن استقبال از همکاری بنیاد و جامعة‌المصطفی، گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی از سال 1363 تا کنون با حضور محققان برجسته در حوزه علوم اسلامی، بیش از دو هزار عنوان کتاب تألیف کرده است که بعضی از این آثار همچون «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّالبلاغته» زیر نظر مرحوم استاد واعظ‌زاده خراسانی، شهرت جهانی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رویکرد معاونت علمی آستان قدس رضوی در تدوین شبکه موضوعات در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی از جمله زیارت، تبلیغ، رشد، سلامت و ولایت، عنوان کرد: اکنون پس از سه دهه فعالیت به دنبال مسئله‌یابی در جهان اسلام هستیم و سعی می‌کنیم تا برای دست کم یک دهه، نظام‌نامه مسائل تدوین شود.
مرویان حسینی افزود: این بنیاد آمادگی دارد تفاهم‌نامه‌ای با جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه منعقد کند و از پایان‌نامه‌های فاخری که در آن مجموعه تولید و پژوهش می‌شود، حمایت کند.
حجت‌الاسلام مرویان حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه را گنجینه‌ای دانست که طی سال‌ها آرام آرام قدر آن مشخص شده است و امروز ظرفیت آن در کشورهای اسلامی بر همگان روشن است.
وی همچنین جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه را مرکزی برشمرد که در جهان وجهه علمی و اجتماعی دارد و با اشاره به اینکه این موضوع مورد تأکید سفیران در کشورهای مختلف بوده، آن را توانمندی بزرگی برای جامعه اسلامی دانست.
از جمله خواسته‌های مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی از مرکز جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، شناسایی مترجمان متبحر و خوش قلم بود که به موضوعات روز آشنا باشند تا بتوانند نسخه‌های نفیس علوم اسلامی را که حاصل کار دانشمندان کشورهای اسلامی در طول سده‌ها بوده و حاوی نکات محتوایی ارزشمند است، ترجمه کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه مشهد نیز اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم به‌عنوان مجموعه‌ای با چندین هزار طلبه در جای جای جهان، در مسیر علوم اسلامی با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همکاری داشته باشیم.
وی پاسخگویی به مسائل مهم و عمیق را که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، از رسالت‌های این مرکز دانست و گفت: اگر به مسائل پیش رو پاسخ درستی داده نشود، جهان تشیع در برابر گزند گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی، همچون داعش آسیب می‌بیند.
وی افزود: در سطح دنیا با پرسش‌های گوناگونی رو به رو هستیم که هر یک ویژه مردم همان کشور است و می‌طلبد در حوزه‌های معرفتی کار جدی صورت گیرد.
مهدوی مهر، تشریح مسائل و نیز پاسخگویی به شیوه‌های پژوهشی را مهم برشمرد و حضور بیش از سه هزار طلبه محصل و دوهزار طلبه فارغ‌التحصیل محقق را از ظرفیت‌های جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام عصارزاده، رئیس مرکز پژوهشی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد نیز در این دیدار با اشاره به انتشار دو جلد از دانشنامه امام رضا(ع)، گفت: این اثر در هشت جلد پژوهش خواهد شد که اکنون دو جلد آن آماده شده است. در همین زمینه امسال 40 مدخل به طلاب پژوهشگر واگذار شده است که کار پژوهش بخشی از آن به پایان رسیده و اکنون در مرحله ارزیابی علمی قرار دارد.
وی همچنین بیان کرد: افزون بر کارهای تألیف و ترجمه، در این مرکز پژوهشی نشست‌ها و همایش‌های علمی نیز در بحث‌های جریان‌شناسی برگزار می‌شود و در این زمینه مرکز آمادگی برگزاری نشست علمی با بنیاد پژوهش‌های اسلامی را دارد.
در پایان این دیدار، محسن ناجی، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز آمادگی این مجموعه را در برگزاری نشست‌های علمی مشترک اعلام کرد و گفت: شناسایی نیروهای پژوهشی که مسائل کشورهای خود را به خوبی درک می‌کنند و معرفی آنان به بنیاد برای همکاری در طرح‌های پژوهشی می‌تواند باب همکاری بین دو مرکز را بگشاید.

مهناز امیریان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسم ویژه ای  با حضور دکتر رسول خداویردی‌وند کشتیبان رئیس دانشگاه، مهندس صمد جعفرلو رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان، مهندس نیکزاد عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، مهندس محمدصادق اکبری رئیس اتاق اصناف استان، مهندس مصطفی نژاد رئیس خانه کارگر استان و مهندس باقر خلیلی رئیس خانه تعاون استان تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای مابین این نهادها و ادارات امضا شد.

این تفاهم‌نامه با توجه به اهمیت بررسی علمی مشکلات و رفع نیازهای موجود صنایع و خدمات استان از طریق بهره‏گیری از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و نیز ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صاحبان صنایع، خدمات، نهاد ها و ادارات دولتی و غیردولتی منعقد شد.

  تبادل اطلاعات علمی پژوهشی مرتبط - اجرای طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی، عملیاتی، تألیف یا ترجمه کتب و تنظیم مقاله‌های مرتبط- ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی در زمینه‌های مرتبط از سوی تمامی طرف‌های تفاهم‌نامه- حمایت مالی، علمی و فنی از پایان‌نامه‌ها، پروژه‌ها و دروس کارآموزی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجویان از مهمترین محورهای همکاری این تفاهم‌نامه است.

همچنین طرفین در این تفاهم نامه بر  برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی و نیز کارگاه‌های تخصصی مرتبط   و برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط داخلی و بین‌المللی و نیز دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به منظور برپایی همایش‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط و سایر زمینه‌هایی که از نظر طرف‌های تفاهم‌نامه می‌تواند در ارتقاء سطح علمی پژوهشی تمای طرف‌ها مؤثر باشد،  متعهد شده اند.

پس از پایان این نشست حاضرین با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • آمادگی رفع نیاز فناورانه سازمان سنجش در مقابله با تقلب کنکور
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس