Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ آرش کُردی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح پروژه‌های برق رسانی قزوین افزود: قبل از راه اندازی پست باید یک خط احداث شود که کار اجرایی آن شروع شده است.
وی در ادامه ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک را برای راه‌اندازی شهرک صنعتی الموت به منظور برق رسانی در کوتاه‌ترین زمان ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه قزوین را پیشروترین استان در راه اندازی نیروگاه‌های تولید پراکنده کشور دانست و گفت: ۸۰۰ مگابایت برق در کشور از نیروگاه‌های تولید پراکنده وارد مدار شده است که ۱۰۲ مگابایت آن مربوط به استان قزوین است.

کردی از مطالعه تولید ۹۰۰ مگاوات برق در استان قزوین خبر داد و گفت: این نشان دهنده آن است که صنعت برق در جذب سرمایه گذار، دادن مجوز‌ها و اقدامات حمایتی در قزوین به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر، میزان گردش مالی صنعت برق در سال گذشته را ۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با همت کارکنان صنعت برق تحریم‌ها در این زمینه بسیار کم اثر بوده است.

کُردی با بیان اینکه راندمان نیروگاه‌های تولید پراکنده با مقیاس کوچک حدود ۴۳ درصد است افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید نیروگاه‌های ساخته شود که حداقل ۵۵ درصد راندمان داشته باشد.

به گفته وی، مجوز جدیدی برای ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده با مقیاس کوچک داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت:: تا کنون هفت هزار مگاوات پروانه برای ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک در کشور صادر شده که حدود ۸۰۰ مگاوات از آن به چرخه تولید آمده است.

کردی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مجوز‌های نیروگاه‌های با مقیاس کوچک تاکنون محقق شده است گفت: روند ساخت مجوز‌های صادر شده با قدرت پیگیری می‌شود.

کردی راهکار بالا بردن راندمان نیروگاه‌های با مقیاس کوچک را تغییروضعیت به سی اِچ پی (chp) اعلام کرد و افزود: راندمان این نیروگاه‌ها حداقل ۶۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه پروانه‌های صادره شده ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک به قوت خود باقی است، اظهار امیدواری کرد بخشی از برق مورد نیاز کشور از این طریق تامین شود.

آرش کردی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید در جایی این نیروگاه‌ها را راه اندازی کنند که حرارت و برودت ناشی از تولید اولیه را به چرخه برگرداند افزود: یکی از بهترین محل‌ها برای راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کنار شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام/

سخنرانی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح پروژه های برق رسانی قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته

شهردارمنطقه ۱۵ از آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی در سطح این منطقه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد شیری در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری شهرداری منطقه ۱۵ که در قالب صدونوزدهمین پویش «امید و افتخار» برگزار شد، تصریح کرد: امروز ۱۵۰ پروژه در سطح منطقه ۱۵ با اعتباری معادل ۸۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. ارائه خدمات در نقاط مختلف منطقه ۱۵ نشان می‌دهد که شهرداری تهران از نقاط منفصل شهری غافل نیست و خدمات در تمامی نقاط تهران به ویژه نقاط منفصله شهری به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی مقبرالشهدای خاورشهر و همچنین احداث زیرگذر و رمپ و لوپ رضوی نیز در منطقه ۱۵ اظهار کرد: خوشبختانه کنار گذر اتوبان امام رضا (ع) نیز به بهره برداری رسیده و ۱۸۶ هکتار بوستان نرگس‌خاتون برق‌رسانی‌اش انجام شد. همچنین بوستان کوی آزادی و بهسازی ۹ زمین ورزشی در سطح منطقه ۱۵ به عنوان باغ الرضا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سومین پایگاه کشتی در سطح منطقه به بهره‌برداری رسید و قولی که در سال گذشته به شهروندان منطقه برای آسفالت‌ریزی یک هزار تنی دادیم خوشبختانه با حمایت شورا و همت همکارانم در سطح منطقه محقق شد و سال گذشته ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ صورت گرفت.

شهردار منطقه ۱۵ تاکید کرد: ۴۲ کیلومتر نحرکشی در سطح منطقه در سال گذشته انجام شد که امسال قطعا چندین برابر این میزان نحرکشی انجام شد. علاوه بر این بیش از ۱۵۰۰ پروانه در سطح منطقه ۱۵ صادر شده که به این ترتیب اولین منطقه تهران در حوزه صدور پروانه شده‌ایم. قطعا این موضوع نوید نوسازی بافت‌های فرسوده و رهایی منطقه از فرسودگی را می‌دهد. در سال گذشته ۱۰۰۰ پلاک در بافت فرسوده منطقه بهسازی شد. همچنین در سال گذشته در حوزه بودجه ریزی مشارکتی در قالب طرح «من شهردارم» ۱۴۰ هزار نفر رای و نظر خود را درباره پروژه‌های منطقه ۱۵ اعلام کرده‌اند که به این ترتیب این منطقه به عنوان منطقه اول در این طرح شناخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • بازدید منتخب مردم قزوین- البرز و آبیک از جاده الموت- تنکابن
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌مقیاس در کشور ساخت
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌ مقیاس در کشور ساخت
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • ۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان