Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
برخی منابع خبری گزارش دادند: کشور تایلند تبدیل به محل ترانزیت خودروهای سرقتی باندهای تبهکار مالزیایی به کشورهای آ.سه.آن از جمله ویتنام، لائوس و کامبوج شده است.

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، پس از اعلام خبری مبنی بر کشف 20 خودروی گران قیمت به سرقت رفته در تایلند توسط پلیس، 'وان احمد نجم الدین محمد' مدیر بخش تحقیقات پلیس تایلند، در بانکوک به خبرنگاران گفت که تایلند محل ترانزیت خودروهای سرقتی به کشورهای منطقه آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه.آن توسط باندهای مالزیایی است.

شبکه 3 تلویزیون مالزی به نقل از وی گزارش داد، پلیس تایلند از سال 2015 تا کنون بیش از 100 دستگاه خودرو سرقتی را کشف و به همتایان خود در مالزی تحویل داده است.

پلیس تایلند همچنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تلاش برای ردیابی رهبری این باندها ادامه دارد و هر دو کشور به همکاری خود برای حل این مسئله ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است :ژنرال 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند و معاون وی نیز بر اهمیت مقابله با این مسئله تاکید کرده اند، زیرا سرقت خودرو توسط باندهای تبه کار مالزی و ترانزیت آنها در تایلند، باعث مشکلاتی برای هر دو کشور می شود و ممکن است این اقدام ،ظرفیتی برای تامین مالی سایر فعالیت های جنایی از جمله حمایت از گروههای تروریستی باشد.

کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مالزی، اندونزی، سنگاپور،کامبوج، لائوس، تایلند، میانمار،برونئی،ویتنام و فیلیپین با بیش از 600 میلیون نفر جمعیت است.

فعالیت های قاچاق در طول 645 کیلومتر مرز مشترک مالزی و تایلند همواره یکی از چالش های مهم مرزی برای نیروهای امنیتی این کشورها بوده است.

'پراویت ونگسوون' معاون نخست وزیر تایلند نیز یکسال پیش پس از سفر به مالزی اعلام کرد که دو کشور در مورد ساخت حصاری در نقاط مرزی مشترک دو کشور توافق کردند.

در همین زمینه: سکته و مرگ دبیر کل پیشین آ.سه.آن در یک کنفرانس منطقه‌ای کاخ سفید میزبان نخست وزیر نظامی تایلند فرار نخست‌وزیر سابق تایلند به دبی نخست‌ وزیر تایلند به آمریکا می‌رود عکس روز: مسابقه گاومیش‌رانی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران