Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صف اول مبارزه را در جنگ فرهنگی شکل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد بسطامی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه مسجد پایگاهی است که فرهنگ مکتوب را با فرهنگ شفاهی آشتی می دهد، اظهار داشت: روحانیت آگاه ما رسانه ای تحت عنوان منبر را در اختیار دارد، قوی ترین رسانه در طول تاریخ و جهان اسلام منبر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این حیث مسجد فقط سجده گاه نیست، مسجد محل نشر فرهنگ و ترویج هنر است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مساجد زیباترین معماری ها را در خود دارند، خلاق ترین هنرمندان آن ها را ساخته اند، مسجد جایی است که قرار است ترویج هنر بدهیم، ادامه داد: اقتصاد و تحولات اجتماعی، علم، آزادی و امنیت اجتماعی و عقلانیت همه در گرو فرهنگ است؛ سال هاست که مساجد مهم ترین پایگاه فرهنگی هستند.

بسطامی با بیان اینکه حضور سربازان فرهنگی در کانون های فرهنگی مساجد، صف بندی جنگ فرهنگی را متشکل می شود، تصریح کرد: از دهه هفتاد تاکنون کانون فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته است و بالغ بر ۲۲ هزار کانون در سراسر کشور در قالب این نهاد فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تاثیر گذاری کانون ها بیش از پیش باشد و می بایست کانون های فرهنگی هنری مساجد به نگاه فرهنگی و هنری مزین تر شوند و جوانان را به مساجد بکشانند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند