Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان هرمزگان تاکنون آن گونه که باید و شاید شاخصه های جاده های استاندارد و قوانین راهنمایی و رانندگی پیاده نشده و هنوز تا استاندارد های کافی فاصله های زیادی دارد که همین علت باعث شده که مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ هر روز بخش قابل ملاحظه از خبرهای حوادث به تصادفات جاده ای و آمار و ارقام تلفات آن اختصاص دارد و متاسفانه آن قدر حادثه تصادف در اتوبان ها ، آزادراه ها و خیابان ها رخ می دهد که مرگ در جاده ها قبل از رسیدن به مقصد در میان این اخبار گم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان هرمزگان به دلیل لقب قرار گرفتن حقیقی دروازه اقتصاد و تجارت ایران و با دارا بودن بزرگترین پالایشگاه های گاز کشور به نام گورزین و سرخون دارای پر رفت آمد ترین جاده های کشور است که بار ترافیک زیادی را به دوش می کشد اما متاسفانه این استان تنها نام پایتخت اقتصادی کشور به دوش می کشد و در عمل دارای جاده های استاندارد و ایمنی نیست .

فاصله داشتن جاده های پایتخت اقتصادی کشور با استاندارد های جهانی

پایتخت اقتصادی کشور با توجه به نرخ جمعیتی که دارد هر روزه به دلایل مختلف اعم از غیر استاندارد بودن جاده های درون و برون شهری، سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و عدم توجه به جلو تصادفات و موارد دیگر مرگ و میر زیادی دارد.

استان هرمزگان دارای 13 شهرستان است و تاکنون آن گونه که باید و شاید شاخصه های جاده های استاندارد و قوانین راهنمایی و رانندگی پیاده نشده و هنوز تا استاندارد های کافی فاصله های زیادی دارد که همین علت باعث شده که مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی افزایش یابد.    

جاده مرگ استان هرمزگان را بهتر بشناسید/شاهراهی در بی توجهی

جاده ای در ٣٥ کیلومتری غرب بندرعباس مابین روستای گچین تا منبع آب و جاده ای بین المللی با رفت و آمدهای همیشگی و کامیون است که اگر روزی قصد عزیمت به غرب استان را داشته باشید از این جاده عبور خواهید کرد.

جاده مابین روستای گچین تا منبع آب شاهراهی که روزانه پذیرای هزاران مسافر و رفت و آمد داخلی و مهمانان جزیره قشم است که این جاده تنها راه اتصال دو شهر بزرگ بندرعباس و بندر خمیر است.

در امتداد جاده گچین بندرعباس چند روستای بالای هزار نفری منجمله گچین و کل متلی قرار دارد که سالانه تعداد زیادی از شهروندان به علت ورود به این جاده و دوطرفه بودن این مسیر و نداشتن مانع و حفاظ و حتی علائم راهنمایی جان خود را از دست می دهند.

تا کنون هیچ تدبیری برای این جاده مرگ در بندرعباس اندیشیده نشده و در چند روز گذشته باز هم این جاده جان چندین نفر از شهروندان این استان را گرفت و در تصادف روز گذشته باعث داغدار شدن 4 خانواده شد.

فقر راه، در ثروتمندترین استان کشور 

تا کی باید مردمان ما در کمبود و فقر باشند و از شاهراه اصلی به صورت دو طرفه استفاده کنند در حالی که در منطقه ای قرار دارند که وجب به وجب آن نفت بیرون می زند و پایتخت اقتصادی کشور را یدک می کشد.

حمیدرضا مرادی، عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به غیر استاندارد بودن جاده گچین بندرعباس، اظهار کرد: جاده محور خون سرخ تا کل متلی که آخرین حوزه شهرستان بندرعباس است که به علت حجم زیاد ترافیک و اینکه شریان اصلی وحیاتی کشور است که نیاز به شانه سازی و تعریض و مرمت اساسی دارد.

عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس بیان کرد: بخش مرکزی شامل روستاهای روگردان،تیاب،بارغین،بستانو،گچین بالا،گچین پایین،مغ احمد بالا،مغ احمدپایین،دمیلو،کل متلی در این محور خون سرخ تا کل متلی هستند که مشکلات مردم برای رفتن به روستاها را با مشکل رو به رو کرده است.

محور درآمدزایی هرمزگان فاقد ایمنی مطلوب!

مرادی، نبود پارکینگ کافی، نبود روشنایی در چند نقطه، نبودشانه خاکی، گاردریل، چراغ چشمک زن و علائم کاهنده سرعت از مشکلات جاده محور خون سرخ تا کلمتلی عنوان کرد و گفت: در این محور سالانه تصادفات زیادی رخ داده که باعث خسارت جانی ومالی زیادی شده است.

وی بیان کرد: محور رفت و برگشت گچین برای خمیر از هم فاصله دارد و اهالی کلمتلی پس از تکمیل پروژه برای برگشت به روستا باید مسیر طولانی را طی کنند.

برخورد شدید تریلر حامل کانتینز با مغازه تعویض روغنی

عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس با شاره به آخرین حادثه این محور، خاطر نشان کرد: تریلر حامل کانتینر پس از منحرف شدن از جاده ترانزیتی شهید رجایی وارد مغازه تعویض روغنی شد و در پی آن صاحب مغازه را راهی بیمارستان کرد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

چندمین سانحه‌ی رانندگی در چند ماه اخیر است که در این محور رخ می دهد و مسئولان باید پاسخگو باشد که چنین محور درآمدزایی چرا فاقد ایمنی مطلوبی است!؟ و یک بار دیگر باید از خود بپرسیم که صنایع غرب بندرعباس با درآمدهای هزاران میلیاردی چه میزان به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور

دریافت 95 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تمام دولت‌ها در طول دوران مدیریت‌شان با مشکلات حوزه بودجه و اعتبارات روبرو بوده‌اند و همین امر به اضافه ترک فعل‌ها موجب شده است که حجم قابل توجهی پروژه‌های نیمه تمام روی دست دولت بماند که بخش قابل توجهی از آن‌ها پروژه‌های حیاتی به شمار می‌آیند به عنوان مثال پروژه بیمارستان ۵۳۱ تحت خوابی بندرعباس در حال گذران ده سالگی خود است اما در صورتی که بتوان از منابع مولدسازی استفاده کرد قطعاً همین امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور معتقد است اجرای صحیح طرح مولدسازی می‌تواند اعتباراتی در بودجه جاری کشور را به پروژه‌ها تزریق کند.

کد خبر 6099979

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد