Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه احکام مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی قم، گفت: روحانیون مستقر در بیمارستان ها باید با قاطعیت و تسلط به سوالات شرعی مردم در حوزه پزشکی، پاسخ بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امروز در کارگاه آموزشی فقه پزشکی در اصفهان، بیان کرد: براساس روایات و احادیث بر طلاب و روحانیون وظیفه است بر یکی از موضوعات اخلاقیف اعتقادی و احکام  تسلط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تسلط بریکی از این سه موضوع از لوازم عالم نامیده شدن روحانیون است، گفت: بنابراین تسلط بر امر فقه پزشکی  برای روحانیون و مبلغان دینی مستقر در بیمارستان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر گروه فقه دفتر تبلیغات اسلامی کشور افزود: پاسخ به سوالات مردم با ظن و شک و شبهه بسیار خطرناک است چرا که این خطر برای روحانیون و مبلغین و  مشاوران دینی  که در مراکز درمانی و بهداشتی  و در راه ارتباط مستقیم با جان مردم هستند، دو چندان شده  لذا این مبلغان دین باید تسلطی دو چندان نسبت به احکام و فقه پزشکی داشته باشند.

وی عنوان کرد: در امر فقه پزشکی  و پاسخ به سوالات مردم و بیماران  با موحوریت شرعی باید موضوع شناسی پزشکی مد نظر قرار گیرد، چرا که هر موضوع در امر پزشکی، حکم شرعی آن بسیار فرق دارد و نیازمند تسلط روحانیون است.

مدیر گروه فقه و احکام مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، ادامه داد: مثلا قابل تامل است  که بدانید تا کنون هیچ مرجعی اعلام نکرده است که سقط جنین حرام‌زاده جایز است، اگر یکی از والدین مسلمان باشد و دیگری کافر باشد، سقط جنین جایز نیست و اگر والدین مسیحی باشند نیز اجازه سقط جنین وجود ندارد.

وی ابراز کرد: اغلب مراجع اعلام کرده‌اند که اگر سقط جنین بعد از بروج روح در ماه حرام انجام شود، دیه آن یک سوم بیشتر می‌شود و تنها حضرت آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرده است که دیه همان است.

80 نفر از روحانیون خواهر و برادر صبح تا ظهر امروز در تالار رازی در قالب کارگاه آموزشی فقه پزشکی گرد هم آمدند و با آخرین مباحث احکامی در امر پزشکی آشنا شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل

در اینجا تصاویری از جشن عروسی اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید؛ این مراسم در سال ۱۲۷۳ شمسی یعنی درست ۱۳۰ سال قبل برگزار شد.

به گزارش فرادید؛ عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.

دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعد‌ها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود