Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهيمي درباره رسيدگي به وضع بازنشستگان صنعت فولاد کشور، گفت: با توجه به اينکه بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگي فولاد در دريافت حقوق خود با مشکل رو به رو شده اند، پيگيري هايي در اين راستا صورت گرفته و در اين خصوص به رئيس جمهور نامه اي ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: در نامه اي که به امضاي آقايان تاجگردون رئيس کميسيون برنامه و بودجه، داوود محمدي رئيس کميسيون اصل 90، عبدالرضا عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي، عزيز اکبريان رئيس کميسيون صنايع و معادن، حميدرضا فولادگر رئيس کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و بنده به عنوان رئيس کميسيون اقتصادي مجلس رسيده، تاکيد شده است که بايد مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد هر چه زودتر پرداخت شود.
پورابراهيمي داوراني با اشاره به اينکه حدود 90 هزار نفر عضو صندوق بازنشستگي صنعت فولاد کشور هستند، افزود: با پيگيري هاي انجام شده در بودجه سال 97 پرداخت تعهدات مربوط به حقوق بازنشستگان صنعت فولاد لحاظ شده و براي سنوات آينده مقرر شده است طرح جامع وصول مطالبات از دولت و نيز بهره گيري از عوايد منابع داخلي صندوق بازنشستگان فولاد از طريق مجلس و کميسيون اقتصادي پيگيري شود، البته براي پرداخت حقوق ماه هاي پاياني و عيدي بازنشستگان صنعت فولاد در سال جاري اقداماتي صورت گرفته است.
متن نامه رؤساي کميسيون هاي اقتصادي مجلس به رئيس جمهور درخصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد به اين شرح است:

بسمه تعالي
جناب آقاي دکتر روحاني
رياست محترم جمهور
با سلام و تحيت؛ احتراماً همانگونه که استحضار داريد به موجب بند (پ) ماده (12) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد ضمن محاسبه و تاييد کسري و مطالبات مؤسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد از دولت، ظرف مدت حداکثر 3 سال و از محل منابع حاصل از واگذاري سهام، سهم الشرکه و... بدهي مربوطه را تسويه نمايد، ليکن طبق اعلام و مستندات علي رغم انجام محاسبات بيمه گري ( اکچوئري) و تعيين و تاييد مبلغ 32?000 ميليارد ريال کسري و طلب اين مؤسسه طي سال قبل و سال جاري (تاکنون) ارقامي تامين و پرداخت نگرديده و بر همين اساس به جهت رفع مشکل کمبود شديد منابع مالي مؤسسه فوق در پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان طبق رويه معمول حمايتي از سازمان هاي بيمه گر، در قانون بودجه سال 1395 کل کشور نسبت به اختصاص مبلغ 18500 ميليارد ريال براي اين صندوق مبادرت گرديد، منتهي علي رغم افزايش متعارف حقوق و مزاياي خيل بازنشستگان اين صندوق به هر دليلي (از جمله تصور و قصد دولت بر تسويه بخشي از ديون و کسري به صندوق بازنشستگي فولاد) سهم اعتبار ملحوظ گرديده در قانون بودجه سال 1396 براي اين مؤسسه به مبلغ 12000 ميليارد ريال تعيين که بدون در نظر گرفتن افزايش قانوني مؤيد کاهش و تقليل مبلغ 6500 ميليارد ريال مي باشد.
با وصف مطالب فوق و حسب اطلاع و بررسي معمول و اينکه سهم اعتبار تخصيص يافته صرفاً امکان پرداخت حقوق و مزاياي 6 ماهه اول سال بازنشستگان محترم اين مؤسسه را تامين نموده و در سه ماهه سوم سال به هر طريق ممکن از جمله فروش کليه اموال و دارايي قابل فروش و اخذ تسهيلات مؤسسه نسبت به پرداخت حقوق و مزاياي بازنشستگان تحت پوشش تلاش ارزنده اي معمول گرديده ، ليکن به واقع اکنون تأمين و پرداخت حقوق و مزاياي سه ماهه آخر و عيدي پايان سال بازنشستگان اين صندوق با مشکل جدي مواجه و نياز مبرم و قطعي به تامين مبلغ 7200 ميليارد ريال منابع اعتباري خواهد بود. لذا به جهت جلوگيري از بروز هرگونه تبعات ناخوشايند ناشي از تعويق و تاخير در پرداخت حقوق و مزاياي اين جمع خدمتگزار، مقتضي است دستور فرماييد با قيد فوريت نسبت ہه اتخاذ تمھيدات لازم جهت تامين کسري مربوطه با اصلاح ارقام بودجه و يا عنداللزوم ارائه متمم بودجه مبادرت، بديهي است اينجانبان تمامي تلاش و همت خود را در جهت اعمال هماهنگي و همکاري در اجراي راه حل متخذه معمول خواهيم نمود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است