Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تهران از مشارکت این دانشگاه در بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در جلسه‌ای با حضور مهندس مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مهندس سید هدایت‌اله هاشمی‌نسب، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و هم‌چنین تعامل با جامعه وظیفه خود می‌داند در همه زمینه‌ها مشارکت کند، گفت: «این دانشگاه با اتکا به توان استادان و دانشجویان خود و با استقرار در منطقه زلزله‌زده غرب کشور در جانمایی، ارزیابی و معماری ساختمان‌های تخریب شده کمک خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «دانشگاه تهران در بازبینی طرح‌ها و هم چنین ارائه طرح‌های نوآورانه برای ساختمان‌ها و مدارسی که در این منطقه آسیب دیده‌اند همکاری خواهد داشت. برای این منظور هدف ما استفاده از مصالح و ایده‌های نوین در بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها است. که امیدوارم با یک رویکرد مناسب و مشارکت همه‌جانبه در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم».

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: «ما با به کارگیری توان فنی در زمینه‌های تخصصی مرتبط از جمله مهندسی سازه، زلزله‌شناسی و ژئوفیزیک‌، معماری، شهرسازی در کنار خیرین محترم و دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هدف نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور در این امر مشارکت خواهیم داشت».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این جلسه ضمن تعیین کمیته راهبردی پروژه، مقرر شد که چارچوب تفاهم‌نامه کلی در اسرع وقت مشخص و با لحاظ زمان‌بندی مناسب اقدامات طراحی و فنی مرتبط سازماندهی شود. هم‌چنین با توجه به دانش و توان دانشگاه تهران الگوی معماری، شهرسازی و سازه‌های ایمنی مبتنی بر نیازهای بومی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور پیشنهاد و جهت پیاده‌سازی به سازندگان و عوامل اجرایی ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟