Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - قهرمان سابق کاراته جهان و آسیا با اشاره به اینکه کسب کرسی های بین المللی به سود کاراته و ورزش ایران است، گفت: با حمایت های رئیس فدراسیون و دیپلماسی بین المللی در پی حضور در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی هستم.

«جاسم ویشگاهی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: اکنون «مسعود رهنما» در عضویت کمیته فنی فدراسیون جهانی و «جواد سلیمی» در عضویت شورای داوران فدراسیون جهانی هستند و افزایش این کرسی ها به کمک کاراته ایران خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از مذاکراتی که با «محمدصادق فرجی» رئییس فدراسیون ایران داشتم، رایزنی ها با اعضای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی که همگی دوستانم هستند آغاز شد و معتقدم کسب این کرسی دور از دسترس نخواهد بود.
ویشگاهی عنوان کرد: با توجه به مدال های متعدد جهانی و آسیایی که در کارنامه دارم، می توان این کرسی بین المللی را برای ورزش ایران کسب کرد و رئیس فدراسیون ایران قول داد که در این زمینه با «آنتونیو اسپینوس» رئیس فدراسیون جهانی کاراته مذاکره کند.
قهرمان سابق جهان، گفت: در لیگ جهانی پاریس که اوایل بهمن ماه برگزار می شود، مذاکراتم را ادامه خواهم داد و سپس در لیگ جهانی امارات که چهل روز دیگر انجام می شود، آنرا به کمک فدراسیون ادامه می دهیم تا به خواسته مان برسیم.
ویشگاهی در مورد راه اندازی کمیته قهرمانان در فدراسیون کاراته با مسئولیت وی، گفت: قهرمانان باید جایگاه ویژه ای در کاراته داشته باشند و انگیزه سازی، کمک های مالی از طریق برگزاری سمینارها و در نهایت استفاده از تجربیات قهرمانان در راستای افزایش علاقمندان به کاراته از اهداف ما خواهد بود.
وی که یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران محسوب می شود در خصوص در پیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک ایران، توضیح داد: در گذشته کاراته هر چهار سال و در آستانه بازی های آسیایی مورد توجه قرار می گرفت که باید این روند تغییر کند.
ویشگاهی گفت: فقط در آستانه بازی های آسیایی مورد حمایت صدا و سیما و کمیته المپیک بوده ایم و در مقاطع دیگر فقط خبرگزاری ها و جراید در کنار کاراته بودند.
وی افزود: اکنون با حضور قطعی رشته کاراته در بازی های المپیک باید نگاه کمیته ملی المپیک و صدا و سیما به این رشته مدال آور تغییر کند.امیدوارم افرادی در کمیته المپیک انتخاب شوند که تجارب مدیریتی خوبی داشته باشند، چراکه اکنون زمان آزمون خطا کردن نیست.
انتخابات کمیته ملی المپیک ایران روز 25 دی ماه به منظور انتخاب رئیس، نائب رئیس، دبیرکل و اعضای هیات اجرایی برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783**1569
خبرنگار: امیر میرزاییان ** انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس ۵ مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده اند. 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او دبل یو که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و ۳۷۰ امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده‌های دی اف، جی اف و‌ای بی سی دی‌ای اف برگزار می‌شود. 
مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات اف ۱۵ امتیازی است و قهرمانی کشور‌ها در رده ب قرار می‌گیرد و ۱۰۰ امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه‌ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی‌تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۶ ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون و دکتر معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران ۱۰۰ امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است، اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در ۲۷ و ۲۸ خرداد و مردان که در ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد. 
طهایی گفت: خداراشکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت‌ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد