Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را از اقدامات خوب دولت عنوان کرد، گفت: در پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر دولت محدودیتی ندارد. ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، مجتبی نظری در جلسه مشترک میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران با موضوع " تبریز 2018 " و روستاهای هدف گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد: در طول یک‌ساله گذشته شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در روستاهای شهرستان اهر بوده‌ایم با این‌که شاید گفته شود اعتبارات روستاها افزایش‌یافته ولی نحوه هزینه و مدیریت اعتبارات هنر مدیران را می‌طلبد تا این‌که پروژه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که مدیران شهرستانی اعلام می‌کنند که در خدمت روستائیان هستند اما با این همکاری یک‌طرفه نمی‌توان کاری زیادی انجام داد، افزود: تا خود روستائیان و مدیران روستایی نخواهند کاری انجام دهند شاهد هیچ تحولی در روستاها نخواهیم بود، این‌که می‌گوییم اهر دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده به نظر من اشتباه است بلکه خودمان نخواسته‌ایم.

رئیس اداره برنامه‌ریزی شهرستان اهر ادامه داد: وظیفه یک مسئول بسترسازی و نظارت بر امور است و آن‌طور نیست که فقط انتظار داشته باشیم اعتبار هزینه کند در حالی که با محدود شدن منابع مالی دست مسئول از انجام برخی امور کوتاه می‌ماند پس بنا بر این پیشرفت و توسعه همت و خرد جمعی را می‌طلبد.

نظری بابیان اینکه نباید جوانان روستایی را دست‌کم گرفت، برخی از همین جوانان روستایی استعداد زیادی دارند اما از استعداد آن‌ها استفاده‌نشده است، گفت: روستاهای شهرستان اهر هم‌ظرفیت گردشگر پذیری و هم قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری دارند ولی متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید معرفی می‌شد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را از اقدامات خوب دولت عنوان کرد، گفت: در پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر دولت محدودیتی ندارد و تفاوت تسهیلات اشتغال با سایر تسهیلات در این است که فقط باید در خود روستاها و با داشتن طرح توجیهی هزینه شود، این طرح علاوه بر این‌که از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند بلکه موجب می‌شود تا شهرنشینان‌ هم به سمت روستاها بازگردند.

ریالی از اعتبارات " تبریز 2018 " به شهرستان‌ها و روستاها تخصیص نیافته است

عیسی اسدی در این جلسه با اشاره به اینکه مسئولیت اجرایی برنامه‌های تبریز 2018 در این شهرستان بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری اهر آماده تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستاها بوده و سعی داریم تا در صورت همکاری دهیاران و شوراهای روستایی، روستاهای اهر را در سایت گردشگری معرفی کنیم.

وی از آماده‌سازی استندهای تبلیغاتی جهت معرفی روستاهای گردشگرپذیر شهرستان اهر در محورهای گردشگری خبر داد، افزود: شهرستان اهر متشکل از شهر و روستاهاست و صرفاً اقدامات ما در راستای " تبریز 2018 " به شهر اهر منتهی نمی‌شود.

دبیر ستاد اجرایی " تبریز 2018 " در اهر ادامه داد: برخی اقدامات را شهرداری اهر در سطح شهر اهر اعم از مبلمان شهری و سامان‌دهی محیط شهری که جزو وظایف ذاتی شهرداری اهر است را انجام داده‌ایم البته از طرفی هم برخی مسائل در جهت گردشگر پذیری نیازمند آموزش همگانی هستیم.

اسدی بابیان این‌که ریالی از اعتبارات " تبریز 2018 " به شهرستان‌ها و روستاها تخصیص نیافته است، گفت: واقعیت این است که اعتباراتی در زمینه اجرای برنامه‌های " تبریز 2018 " دریافت نکرده‌ایم ولی برای این‌که شاهد تحرکات و پیشرفت‌هایی باشیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شده و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با عنوان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت پاک و درآمدزاست اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌ها صرفاً نباید به زمان " رویداد تبریز 2018 " منتهی شود بلکه مجوزهایی که در این خصوص صادر شده یا خواهد شد قطعاً تا به نتیجه برسند زمان‌بر خواهد بود ولی می‌توان از ظرفیت‌های تبریز 2018 برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استفاده کرد.

قائم‌مقام شهردار اهر با تأکید بر اینکه در بحث جذب گردشگر و گردشگر پذیری باید نگاه‌هایمان را تغییر دهیم، تصریح کرد: تا زمانی که نگرش‌ها به گردشگر و گردشگری محدود باشد نمی‌توانیم ادعا کنیم که فلان و بهمان کار کرده‌ایم و موفق شده‌ایم این‌طور نیست بلکه نگاه‌های محدود و تنگ‌نظری‌ها جزء این‌که مانع از اقامت و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی اهر می‌شود نتیجه‌ای ندارد.

اسدی همچنین از تعیین محورهای گردشگری در راستای " تبریز 2018 " در شهر اهر خبر داد، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای جذب گردشگر یک‌طرف قضیه است و طرف دیگری که بسیار مهم به نظر می‌رسد چگونگی رفتار و میزبانی از گردشگران است، نباید کاری کنیم که گردشگران از سفر به شهرستان اهر پشیمان شوند در حالی که اهر شهری فرهنگی و تاریخی است و با فرهنگ‌سازی می‌توانیم فرهنگ غنی و اخلاق‌مداری‌مان را به گردشگران انتقال دهیم.

دبیر ستاد اجرایی " تبریز 2018 " در اهر در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در ورودی‌های شهر اهر برپا می‌شود، یادآور شد: ما ضمن این‌که تفاوتی بین شهر و روستا قائل نیستیم از روستاییان هم می‌خواهیم کسانی که صنایع‌دستی فعالیت دارند خود را برای حضور در این نمایشگاه‌ها آماده کنند و این هدف در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی است.

نهضت آسفالت ریزی در روستاهای اهر راه‌اندازی می‌شود 

احمد نیک‌نفس بخشدار اهر هم در این جلسه، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت‌زدایی خدمت به مناطق محروم بوده و رونق اقتصادی در روستاها از دیگر وظایف مدیران دولتی در شهرستان‌هاست که دولت این وظیفه را بر دوش کارگذاران گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان اهر از نظر عمرانی و آبادانی کارنامه درخشانی دارد اما در رونق اقتصادی مناطق روستایی با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: بسته‌های حمایتی و تسهیلات کم‌بهره‌ای که دولت تخصیص می‌دهد امیدواریم از این تسهیلات در راستای رونق اقتصادی روستاها از آن استفاده بهینه شود.

بخشدار بخش مرکزی اهر بر لزوم همکاری و تعامل مدیران روستایی در جهت بهره‌مندی از خدمات دولت با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد، گفت: ما تنها می‌توانیم از 3 درصد بودجه صرف فعالیت‌های فرهنگی کنیم ولی اگر با دستگاه‌های فرهنگی تعامل داشته باشیم آن‌ها نیز از اعتبارات فرهنگی به فعالیت‌های فرهنگی در روستاهای پیشتاز اختصاص خواهند داد.

نیک‌نفس با ابراز تأسف از این‌که کسی که ده‌ها سال دهیار و یا شورا بوده در نحوه بودجه‌ریزی با مشکل مواجه می‌شود، ابراز داشت: اگر در گذشته نحوه بودجه‌ریزی و ساز و کار آن به مدیران روستایی آموزش داده می‌شد که نشده اکنون عدم آشنایی با بودجه‌ریزی نمود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: روستاهایی که به‌عنوان هدف گردشگری رویداد " تبریز 2018 " انتخاب‌شده‌اند زمینه و بسترهای لازم جهت پذیرایی از گردشگران را فراهم کنند، روستاهای نقدوز، ابریق، ابللو، رواسجان و آذغان به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری مشخص شده‌اند ما نیز برای میزبانی بهتر از گردشگران اقداماتی را انجام می‌دهیم ولی در عین حال از دهیاران، روستائیان و شوراهای اسلامی روستایی هم انتظاراتی داریم.

بخشدار بخش مرکزی اهر شفافیت در عملکردها در بخش‌های مختلف، قانون‌گرایی و پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم از جمله مسائل مورد توجه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها عنوان کرد.

نیک‌نفس بابیان اینکه گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی از هسته‌های کلیدی توسعه و پیشرفت شهرستان اهر است، گفت: دهیاران و شوراها، روستاهایی که بیشتر اهالی مشغول فرش و ورنی بافی هستند را می‌توانند در راستای رونق تولید و اشتغال آن‌ها را به مشارکت گروهی دعوت کنند تا از تسهیلات صنایع‌دستی بتوانند بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر این‌که نهضت آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان اهر را از سال آینده آغاز می‌کنیم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم سعی داریم تا در سال 97 نهضت آسفالت‌ریزی در 50 الی 60 روستا صورت گیرد.

بخشدار بخش مرکزی اهر اضافه کرد: با توجه به افزایش اعتبارات روستاها در دولت تدبیر و امید، اعتبارات روستایی شهرستان اهر بسیار ناچیز است البته ما هم تنگ‌نظر نیستیم که دهیاران حقوق و مزایای مکفی نداشته باشند.

نیک‌نفس با انتقاد از این‌که 10 سال از طرح‌هادی روستایی روستاهای شهرستان اهر سپری می‌شود و می‌توان گفت که طرح‌هادی هیچ‌کدام بروز نیستند، گفت: قول می‌دهیم که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط طرح‌هادی روستاهای بالای 50 خانوار را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است