Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز چهارشنبه در گفتگوی چند باره با مدیر کل محیط زیست استان یزد از وی خواست تا علل آلودگی های هوا، آب و خاک در شهرستان اردکان را به طور علمی مشخص و واحدهای آلاینده را ملزم به رفع آلایندگی کنند و تصریح کرد: هیچ مماشاتی که سلامت مردم را به مخاطره اندازد ، قابل قبول نیست.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اقدامات انجام شده در سال های اخیر برای بهبود وضعیت زیست محیطی شهرستان و دشت یزد اردکان که با مشارکت برخی صنایع و اتخاذ تصمیمات سلبی، انجام گرفته را قابل توجه دانست و خواستار آن شد تا این روند تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تشریح علل آلودگی هوا برای مردم خصوصا در مواقعی که هوا ناسالم می شود و اعداد هشدار دهنده نمایشگرها حتی بالاتر از تهران می شوند را حایز اهمیت دانست و گفت : باید سهم پدیده های طبیعی مثل گردوغبار و ذراتی که حاصل کار صنایع هستند نیز به تفکیک مشخص شده و برای مقابله با آنها مسئولان ذیربط مثل منابع طبیعی و شهرداری که در ایجاد فضای سبز خصوصا در مسیر باد غالب نقش دارند تلاش کنند همچنین واحدهای صنعتی نیز اقدامات لازم برای کاهش آلاینده ها را به کاربندند و محوطه های دپوی مواد و مصالح کارخانه ها نیز باید حتی الامکان مسقف شوند تا هنگام وزش باد ریه مردم از ذرات آلاینده سمی و خطرناک پر نشود.
تابش از رسانه ها خواست تا طبق رسالتشان ضمن ورود به این امر حیاتی با دفاع از حقوق مردم و اطلاع رسانی موثر از رویدادها ، دل نگرانی های مردم را کاهش دهند.
موسوی مدیرکل محیط زیست استان نیز با تشکر از پیگیری ها و حمایت های موثر نماینده مجلس دراین امر ، مجموعه اقدامات فنی توسط صاحبان صنایع و واحدهایی که باحکم قضایی تعطیل و مجبور به اصلاح روند تولید شدند را درکاهش الایندگی موثر دانست و گفت : در خصوص پدیده ریزگردها نیز که عمده دلیل آلودگی هواست ، مطالعه جامعی صورت گرفته که نتیجه مجموعه اقدامات و بررسی ها به اطلاع نمایندگان مجلس و عموم مردم خواهد رسید.
وی در پایان تعهد خویش در انجام تکالیف قانونی برای فراهم کردن محیط زیست سالم را مورد تاکید قرار داد.
***تابش: تعلل چندین ساله چادرملو در ایجاد مجتمع فرهنگی، ورزشی،تفریحی و درمانی اردکان بیش از این جایز نیست
به گزارش ایرنا محمدرضا تابش در گفتگو با مدیرعامل چادرملو و مسئولان شهرستان، ایجاد مجتمعی درخور شان مردم اردکان که تنگناهای صنعتی شدن را تحمل می کنند، خواستار شد.
وی سابقه امر را که به چندین سال قبل برمی گردد یادآور شد و گفت : آن موقع بنده از ایجاد سالن ورزشی در محل خود کارخانه ممانعت کرده و خواستار آن شدم تا مکان مناسبی در سطح شهر به ایجاد مجتمع چند منظوره فرهنگی، ورزشی، تفریحی و درمانی اختصاص یابد تا همه مردم شهر و خانواده های شاغلین در واحدهای فولادی از این امکانات بهره مند شوند.
نماینده مردم اردکان یادآور شد: در نشست هایی که با وزرای صنایع و مدیرعامل ایمیدرو و دیوان محاسبات و مجلس برای گره گشایی از مشکلات فراروی چادرملو و واحدهای تابعه برگزار شده، هردفعه این موضوع را خواستار شده ام و حتی منجر به تنظیم صورتجلسه نیز شده و مدیران ذیربط متعهد به انجام آن شده اند و در مقطعی نیز فرماندار و شهردار وقت متعهد شده اند که زمین مورد نیاز را در اختیار قرار دهند که البته این کوتاهی انجام شده است.
تابش تاکید کرد: اکنون که شرایط برای ایفای این تعهد فراهم است، بسنده کردن به ایجاد چند سالن و ساختمان محدود را پس ازسالها انتظار، دون شآن مردم شریف اردکان می دانم و توقع این است که چادرملو با درآمدهای چند صد میلیاردی سالیانه و اقدامات خیرخواهانه ای که درسطح کشور و استان انجام می دهد، همانند گل گهر، سنگ آهن، ذوب آهن و فولادمبارکه به تعهدات و مسئولیت های اجتماعی خویش متعهدانه تر عمل کند و در عمل به قول چندین ساله مبنی بر ایجاد مجتمع فرهنگی، ورزشی، تفریحی و درمانی اقدام نماید.
تابش دفاع از این حق مردم را وظیفه خویش دانست و از همه مسئولان شهرستان خواست تا کمک کنند این تعهد چندین ساله بطور کامل درشهر، عملی شود.
وی از شورا و شهرداری که ابراز آمادگی نموده اند تا پارک نخل را برای احداث این مجموعه چند منظوره، دراختیار قرار دهند تشکر کرد و از فرماندار اردکان خواست تا مقدمات اجرای این طرح را با بهره مندی از نظرات و نیازهای مسئولان فرهنگی، ورزشی، درمانی و شهرداری و در تعامل با مسئولان چادرملو و واحدهای تابعه فراهم سازد.
نماینده مردم اردکان در پایان گفت : مقرر شده تا مدیرعامل چادرملو و شهردار و فرماندار هماهنگی و پیگیری های لازم را به سرعت معمول دارند تا انشاالله هرچه زودتر این طرح آغاز و به انتظار به حق چندین ساله مردم پایان داده شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • چادرملو اردکان در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی
  • یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم