Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:03:42 GMT

ترامپ: سیستم قضایی آمریکا شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۳۴۵۳

ترامپ: سیستم قضایی آمریکا شکست خورده است

ساعت 24- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه و در پی مسدود شدن یک دستور ضد مهاجرتی دیگر وی از سوی یک قاضی فدرال، از سیستم قضایی ایالات متحده به عنوان سیستمی «غیرمنصفانه» به شدت انتقاد کرد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: این مساله به همه نشان می دهد که سیستم قضایی ما چقدر شکست خورده و غیرمنصفانه است، زمانی که طرف مخالف در یک پرونده (همچون داکا) همواره به حوزه نهم مراجعه می کند و تقریبا همیشه قبل از لغو از سوی دادگاه های عالی تر، پیروز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره ترامپ به تصمیمی بود که از سوی «ویلیام آلسوپ» قاضی دادگاه فدرال سانفرانسیسکوی آمریکا اتخاذ شد. دولت ترامپ اعلام کرده است که حکم این قاضی را به چالش می کشد.
این حکم مانع از اجرای نقشه ترامپ برای لغو طرحی موسوم به داکا می شود. این طرح درخصوص افرادی به اجرا در می آید که در دوران کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند.
در همین حال، «سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در واکنش به حکم قاضی فدرال آمریکا، این حکم را اهانت آمیز خواند.
سندرز گفت: موضوعی با این درجه اهمیت باید روند قانونی عادی را طی کند.
وی افزود: ترامپ به حکومت قانون متعهد است و با اعضای دو حزب همکاری می کند تا به راهکاری دائمی برای اصلاح اقدامات مغایر با قانون اساسی که از سوی دولت قبلی اتخاذ شد، دست یابد.
حکم قاضی فدرال آمریکا در مورد طرح داکا همزمان با جلسه ترامپ با جمهوریخواهان و دمکرات ها صادر شد. این جلسه با هدف گفت و گو در مورد نحوه تدوین برنامه داکا که 800 هزار مهاجر را تحت حمایت قرار می دهد، در کاخ سفید برگزار شد.
جمهوریخواهان قصد دارند یک برنامه رسمی شبیه به داکا را از طریق قانونی به اجرا گذارند و آن را جایگزین برنامه ای کنند که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا مبتکر آن بود.
جمهوریخواهان همچنین به افزایش بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی مکزیک - آمریکا، پایان دادن به مهاجرت زنجیره ای و توقف اجرای طرح بخت آزمایی (لاتاری) برای ورود به آمریکا می اندیشند.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، به موجب طرح داکا که در زمره برنامه های مصوب دولت اوباما بود، افرادی که در زمان کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا منتقل شده اند، به طور موقت از اخراج از این کشور در امان می ماندند. ترامپ سال گذشته گفت که این طرح را مختومه اعلام می کند، اما به کنگره تا ماه مارس (اسفند ماه) زمان داد تا اصلاحاتی قانونی را برای این طرح ارائه دهد.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • اعترافات تکان‌دهنده؛ ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها / ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند