Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:21:00 GMT

۲۴۰ هزار خانه مسافر غیرمجاز در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۴۷۵۴

۲۴۰ هزار خانه مسافر غیرمجاز در کشور فعال است

مشهد-رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هم‌اکنون تعداد ۲۴۰ هزار خانه مسافر غیرمجاز در کشور فعال بوده که از این تعداد ۷ هزار مورد در مشهد است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید حمزه‌زاده چهارشنبه شب در نشست روئسای اتحادیه‌های هتلداران ایران، با بیان اینکه جامعه هتلداران ایران تنها تشکل رزمی فعالان این بخش است، اظهار کرد: اخیراً انتخابات جامعه هتلداران ایران با نمایندگان استان‌های سراسر کشور برگزار شد و اعضای جدید انتخاب شدند و سیاست جامعه هتلداران ایران هم در راستای دفاع از منافع هتلداران و مسائل بیمه‌ای، مالیاتی فعالان این صنف و همچنین ضریب اشغال هتل‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در جهت ارتقاء کیفیت خدمات تلاش ویژه‌ای در جهت بازسازی هتل‌های قدیمی و فرسوده، نوسازی، هوشمندسازی و به‌روز امکانات هتل‌ها صورت داده‌ایم و دوره‌های آموزشی را برای فعالان این صنف داریم و رشته‌ هتلداری را هم در دانشگاه‌ها فعال کرده‌ایم، افزود: تعامل با سازمان‌ها، موسسات و دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری همچون سازمان میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، نمایندگان فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، بخش خصوصی، تشکل‌های گردشگری برقرار است. همچنین تعاملاتی را با فعالان صنف هتلداری دیگر کشورها همچون ترکیه داشته‌ایم تا از دانش و تکنولوژی روز این صنعت در سطح جهانی برخوردار شویم.

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه  به دنبال تشکیل کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس شورای اسلامی و تشکیل وزارت گردشگری  هستیم تصریح کرد:بحث یکسان‌سازی اساسنامه جوامع هتل‌های استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد انسجام و یکپارچگی هتلداران سراسر کشور باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در دو سال گذشته با کاهش ظرفیت اشغال هتل‌های کشور  مواجه بوده‌ایم که مشکل عمده در فعالیت خانه‌مسافرهای شخصی و غیرقانونی بوده است.

حمزه زاده ادامه داد: در جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور زائران استاتدار خراسان رضوی داشتیم روی موضوع حمایت استان‌ها در امر سفر آسان، راحت و کم‌هزینه زائران امام رضا(ع) کار شد و اقداماتی در جهت گسترش ارتباطات ملی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی و غیره صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه توریست درمانی و گردشگری سلامت برنامه‌هایی را با همکاری مجموعه‌های مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی کرده‌ایم، گفت: کشور ما به جهت علم بالایی که در تخصص‌های مختلف پزشکی دارد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری سلامت بوده و در جهت اقامت آن‌ها هتل‌ها را با امکانات کامل آماده کرده‌ایم.

رئیس جانعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار هتل یک تا ۵ ستاره با ۲۰۰ هزار تخت و ۷۵ هزار اتاق در سراسر کشور داریم، افزود: متاسفانه در زمینه احداث هتل‌ها مطالعات نیازسنجی صورت نپدیرفته است و موجب شده که در برخی شهرها مانند مشهد تعداد بالای هتل‌ها را داشته باشیم و دو برابر میزان موجود هم در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه آماده است تا در بحث نیازسنجی‌ها همکاری لازم را داشته باشد تا مشکلات خالی بودن هتل‌ها، فعالیت خانه‌ مسافرهای غیرقانونی و غیره برطرف شود، بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ۲۴۰ هزار خانه مسافر غیرمجاز در کشور فعال است که از این تعداد ۷ هزار آن در مشهد است .

حمزه‌زاده گفت: طبق آمار جهانی ایران در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵، کاهش ۱۵ درصدی گردشگران خارجی را داشته است و در بحث فعالیت‌ برندها هم تنها حضور برندهایی را که منجر به افزایش کیفیت، ضریب اشغال و سطح معلومات کارکنان می‌شود را تایید می‌کنیم .

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنها باید در مناطق روستایی تاسیس شود و راه‌اندازی آن در شهرها خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: فعالیت این مجموعه‌ها در مکان‌های مصوب شده هیچ مشکلی را در فعالیت‌ هتلداران ایجاد نمی‌کند و اگر طبق ضوابط عمل شود مورد تایید جامعه هتلداران ایران است و امکان همکاری‌های فی‌مابین هم فراهم خواهد بود.

حمزه‌زاده بیان کرد: در ایران سود هتل‌سازی به نسبت سرمایه آن زیر ۵ درصد است که به لحاظ سرمایه‌گذاری توجیهی ندارد و سرمایه‌گذاران با عشق و علاقه پای کار آمدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

امید شریفی مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشور‌ها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیر‌های گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار داشت: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشور‌های همسایه، از منع تردد خودرو‌های خارجی با پلاک بین المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرز‌های ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحد‌های ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرز‌های کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم