Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:20:19 GMT

دهیاران بودجه مالی را واقعی تنظیم کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۴۷۸۰

دهیاران بودجه مالی را واقعی تنظیم کنند

جویبار - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از دهیاران خواست بودجه سال ۹۷ را واقع بینانه تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رستمیان رستمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران شهرستان جویبار  با بیان اینکه رویکرد استان دربخش مدیریت روستایی تمرکز کرده است، گفت: به صورت ماهانه جلساتی با حضور دهیاران و شوراهای استان برگزار می شودافزود: خدمات دهی صادقانه یکی از محورهای اصلی کار دهیاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: توکل به خدا ، تدبر درکارها ، پرهیز از کارهای بیهوده ، تلاش صادقانه ، احترام به ارباب رجوع ، سلامت در کار از جمله اقداماتی است که می تواند دهیاران رادر امور موفق گرداند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران با اشاره به اینکه دهیاران نماد کارگزاران نظام و دولت هستند، بیان کرد: دقت در کارها موجب عدم سواستفاده دشمنان نظام نخواهد شد.

اصغریان با تاکید براینکه دهیاران و مسئولان مالی دهیاری، بودجه سال ۹۷ را واقع بینانه تنظیم کنند، گفت : شوراها به عنوان دستگاه نظارتی برامور اشرافیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: مرجع تصویب عوارض در سطح روستاها ، شوراهای بخش هستند.وی بابیان اینکه مدیریت استانی نگاه توسعه ای به روستاها دارند ، اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت ها به ویژه آب بندان ها برای رونق اقتصادی و توسعه روستاها استفاده کرد و دهیاران باید خود بعنوان مجریان پروژه های روستایی عمل کنند.

رستمیان در پایان بیان کرد: روستایی می تواند موفق و توسعه یافته باشد که دهیاران و شوراها برای حل مشکلات روستا و مردم با هم تعامل داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان گفت: با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شوراها نزدیک‌ترین لایه ارتباطی به مردم و از خود مردم هستند و قابلیت ایجاد ارتباط بین مردم و سه قوه را دارند.

وی افزود: در واقع شوراها نه قوه مقننه، نه مجریه و نه قضائیه هستند اما در عین حال نهادی است که بین مردم و قوای سه‌گانه واقع شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه کل شورا به اندازه بودجه‌ای نیست که به دفتر یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه شورا حتی به اندازه حق مشاوره یک پروژه شهرداری هم نیست، افزود: اگر همین سال‌جاری را در نظر بگیریم، طبق بودجه‌بندی برای شورای شهر زنجان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای حق جلسه اعضای شورا و همچنین هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین درباره حق جلسه اعضای شورای شهر نیز گفت: برای این موضوع دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است سقف حق جلسه تا ۵۰ ساعت است و از طرفی کارمندان دولت نمی‌توانند به صورت کامل حق جلسه را دریافت کنند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه سال قبل حق جلسه اعضای شورای در حدود ۱۷ میلیون بود که به ۱۰ میلیون آن‌هم در شرایط کامل کاری کاهش پیدا کرد، گفت: حق جلسه در سال‌جاری هم هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج عضو شورا می‌توانند حق جلسه در وقت اداری بگیرند، بقیه اعضا چون کارمند هستند در وقت اداری نمی‌توانند حق جلسه بگیرند.

کد خبر 748732

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!