Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:31:46 GMT

فرار مهاجران تحصیل کرده و متخصص از ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۵۴۶۴

فرار مهاجران تحصیل کرده و متخصص از ایتالیا

رم - ایرنا - روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' از فرار مهاجران تحصیلکرده و متخصص از این کشور خبر داد و نوشت، شکاف عمیقی در وضعیت رفاهی مهاجران خارجی شمال اروپا با جنوب این قاره وجود دارد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه با استناد به گزارش تحقیقاتی بنیاد 'لئونه مورسسا ' افزود: بر اساس نتایج این تحقیقات در حالیکه نرخ اشتغال مهاجران خارجی در کشورهای شمال اروپا همچون نروژ، دانمارک و ایرلند حدود 70 درصد است، این نرخ در کشورهای همچون یونان، اسپانیا و ایتالیا بترتیب به 52 ،56 و 59 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لارپوبلیکا نوشتت: در کشورهای شمال اروپا علاوه براینکه خطر قرار گرفتن در وضعیت فقر به مراتب پائین تر از کشورهای جنوبی اروپا است، بیش از نیمی از مهاجران در این کشورها دارای مسکن بوده و از حقوق و دستمزد نسبتاَ خوبی برخوردار هستند. اما در کشورهای جنوب اروپا بویژه در ایتالیا که در جدول رتبه بندی رفاه مهاجران خارجی در رتبه ماقبل آخر قرار گرفته است، تنها 10 درصد از مهاجران از تحصیلات عالی برخوردار بوده و 25درصد در فقر بسر می برند و بطور کل 52درصد مهاجران خارجی در ایتالیا در معرض محرومیت اجتماعی قرار دارند.
به نوشته این روزنامه ، در ایتالیا به ندرت مهاجر خارجی را می توان یافت که شغل آن با مدرک تحصیلی اش هماهنگ باشد.
بطور کلی هر کسی که بدلیل ضرورت، تصمیم به مهاجرت می گیرد، پیشاپیش می داند که باید هزینه این تصمیم را از نظر کاهش ارزش مدرک تحصیلی خود و یا از نظر زمان وارد شدن با بازار کار بپردازد ولی این هزینه در کشور ایتالیا چه از نظر کیفی و چه از نظر مدت زمانی بمراتب بیشتر است و گاهی اوقات این هزینه از نسل به نسل نیز انتقال می یابد، بعلاوه مهاجر مورد نظر اگر زن باشد برای این تصمیم خود بمراتب هزینه بیشتری باید بپردازد و بدون توجه به مدرک تحصیلی خود بیشترین شغل پیشنهادی به وی کارهای خانگی و یا نگهداری از بیماران و سالمندان خواهد بود.
بنیاد 'لئونه مورسسا ' به منظور تهیه این گزارش 14 کشور در اتحادیه اروپا را مورد مقایسه و بررسی قرار داده است. در این سنجش کشورهایی که تعداد مهاجران آنها از 450 هزار نفر بیشتر بوده و بطور کل مهاجران خارجی بیش از چهار و نیم درصد (%4.5) از جمعیت آن کشور را تشکیل می دهند را با شاخص هایی همچون: نرخ اشتغال، میزان تحصیلات عالی، درصد ورود به جامعه و عدم محرومیت اجتماعی، شرایط اخذ اقامت و ملیت و تعداد مهاجران مالک مسکن، مورد بررسی قرار داده است.
اروپام**461 *شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند