Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوری حسینی در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه سود سهام عدالت به مرور از شرکت های سرمایه پذیر دریافت و به سهام داران واگذار می شود، افزود: «این شرکت ها تا پایان سال فرصت داشتند ولی بخشی از سود را زودتر واریز کردند و به این جهت توانستیم یک سوم سود را به حساب مشمولین واریز کنیم.»به گزارش بلاغ، رئیس سازمان خصوصی در خصوص واریز سود ۲ میلیون متوفی سهام عدالت گفت: تا شناسایی وراث قانونی امکان واریز سود به حساب این افراد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوری حسینی در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه سود سهام عدالت به مرور از شرکت های سرمایه پذیر دریافت و به سهام داران واگذار می شود، افزود: «این شرکت ها تا پایان سال فرصت داشتند ولی بخشی از سود را زودتر واریز کردند و به این جهت توانستیم یک سوم سود را به حساب مشمولین واریز کنیم.»

وی ادامه داد: «مشمولانی که کل سهام را از آن خود کرده اند، 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که 50 هزار تومان در مرحله اول و یکصد هزار تومان را نیز در یک یا دو نوبت باقی مانده تا پایان سال دریافت می کنند. سایر مشمولان 53 درصد از 150 هزار تومان را از آن خود می کنند که یک سوم آن دیروز و الباقی در یکی دو نوبت تا پایان سال تقدیم آن ها می شود.»

پوری حسینی با اشاره به مشمولان جا مانده، گفت: «این افراد همچنان می توانند با سامانه تماس بگیرند و فعلا محدودیتی برای این افراد قائل نیستیم ولی تا زمانیکه شماره حسابی از مشمولان را نداشته باشیم، امکان واریز سود به حساب آن ها را نخواهیم داشت. از 49 میلیون نفر مشمول قطعی، دو میلیون نفر متوفی داریم که تا شناسایی وراث قانونی امکان واریز سود به حساب شان نیست.»

معاون وزیر اقتصاد از آمار 14 میلیون نفری مشمولانی سخن گفت که کد شبای خود را به اعلام نکرده اند و ادامه داد: «الباقی سهام داران سود خود را دیروز دریافت کردند و ما اطلاعات را به کلیه بانک ها فرستادیم و مبالغ از حساب سازمان خصوصی سازی برداشت شده است و اکثر این بانک ها وجوه را به حساب مشمولان واریز کرده اند.»

پوری حسینی با بیان اینکه اوراق سهام نامگذاری نشده، افزود: «نحوه انتقال سهام به مشمولین هنوز محل بحث و گفت وگوست و ورقه ی تایید و تکمیل ثبت نام فقط در دست مردم است که واجد هیچ قیمتی نیست. کسانیکه ثبت نام قطعی کرده اند، اطلاعات ثبت شده ای را در دیتابیس سامانه ی ما دارند و مورد شناسایی قرار گرفته اند که حداکثر برای اعضای خانوار 5 میلیون تومان سهم در نظر گرفته شده.»

وی با بیان اینکه شماره حساب برای هر فرد از خانوار بصورت جداگانه دریافت می شود، اذعان داشت: «سهام عدالت همچون مبالغ یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز نمی شود؛ بلکه به حساب تک تک افراد خانواده واریز می شود و خود افراد قادرند از این پول استفاده کنند ولی برای مشمولان کم سن، بمنظور برداشت از حساب، مقررات بانکی رعایت می شود.»

پوری حسینی با اشاره به لایحه ای بمنظور ایجاد حلقه های واسط بورسی برای واریز مبالغ نهایی سهام عدالت به حساب مشمولان گفت: «این لایحه با تاخیر قابل ملاحظه ای به مجلس تقدیم شدد نقش سازمان خصوصی سازی به موجب سیاست های اصل44 مشخص است که ابتدا باید صورت حساب و سود را به مشمولین واگذار کند.»

وی افزود: «ما در اداره سهام شرکت های سرمایه پذیر به نیابت از مشمولین هیچ نقشی نداریم و این مهم را دستگاه های اجرایی بر عهده دارند و عمده ی ضعف این سیستم مبنی بر اینست که مشمولین با واسطه به مدیریت شرکت ها دسترسی ندارند و هرگاه مجلس این لایه را به قانون تبدیل کرد، باید منتظر شکل گیری این واسطه ها بود تا سازمان خصوصی سازی از این وظیفه فاصله گیرد.»

پوری حسینی با بیان اینکه ارزش واقعی سهام و دارایی ها بعد از شکل گیری این صندوق ها و واسطه های بورسی ترسیم می شود، گفت: «اگر شرکت این کار را انجام دهد، ارزشی که بدست مشمولان می رسد، به اندازه ارزش شرکت های سرمایه پذیر نیست. این مباحث کاملا پیچیده است و بنده قصد ندارم در این مجال وارد این مباحث شوم!»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴۱۶۱ تن از کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد 5،221،627،710 سهم متعلق به 64،161 نفر در 154 شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری 305،893،562 سهم دولت به 3008 کارگر از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (3) ماده «20» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 305،893،562 سهم دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت 10 سال صورت می­گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟