Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از هرمز پرس؛ امر واسطه گری ازدواج  از دیرباز در فرهنگ ایرانی جا داشته و  عموما افراد بزرگ فامیل و مورد اعتماد با اعلام آمادگی خانواده پسر برای ازدواج فرزندشان در فامیل، بدون دریافت هزینه ،برای پیدا کردن دختری که هم کفو پسر باشد اقدام می کردند.

نحوه آشنایی افراد برای ازدواج و انتخاب صحیح همواره  دغدغه پدران ومادرانی است که آرزوی تشکیل خانواده دادن فرزند خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسطه گری یکی از راه هایی است که در آیات و روایات به آن بسیاراشاره شده، و برای آن پاداش های اخروی درنظر گرفته شده است.

با کم رنگ شدن نقش واسطه گران در خانواده ها امروزه شاهد گسترش واسطه گری به وسیله سایت های همسریابی و کانال های واسطه گری در فضای مجازی هستیم.

با ورود شبکه های اجتماعی در جامعه امر واسطه گری در فضای مجازی گسترش بیشتری یافت. و افرادی به بهانه همسریابی و واسطه گری ازدواج، از جوانان هزینه های زیادی را دریافت می کردند.

کم رنگ شدن نقش واسطه ها و ورود به دنیای مجازی خود دلیلی برای افزایش طلاق در جامعه و بالاتر رفتن سن ازدواج شد.

گسترش فضای مجازی آستانه تحمل افراد را پایین آورده است

مریم تهرانی، کارشناس علوم تربیتی و مشاوره در گفت وگو با خبرنگار هرمزپرس؛ با اشاره به اینکه در اسلام ازدواج دارای اصول است، اظهار کرد: از نگاه دینی ازدواج بر پایه قانون کفویت است.

کارشناس علوم تربیتی و مشاوره با اشاره به آیات قرآن در ادامه گفت: کفویت در واقع هم ترازی از لحاظ مادی، معنوی و ظاهر است.

تهرانی با اشاره به خصوصیات بارز یک همسر خوب در کتاب” آیین زندگی از دیدگاه امام رضا(ع)، افزود: ایمان، اخلاق خوب، سلامتی جسم وروح و اصالت خانوادگی که شامل فرهنگ و سیره و آداب مشترک است، از شاخصه های اصلی همسر مناسب می باشد.

وی بیان کرد: دلیل اینکه جوانان برای انتخاب همسر به واسطه گران در سایت های همسریابی و کانال های تلگرامی مراجعه می کنند به این دلیل است که، این افراد از حقیقت قرآن و اهل بیت(ع) دور شدند و به دنیای مجازی روی آوردند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان گفت: در واقع گسترش فضای مجازی در جامعه واستفاده بیش از حد از آن آستانه تحمل افراد را پایین آورده و باعث افزایش طلاق های توافقی در جامعه شده است.

تهرانی با اشاره به اینکه ۱۸۰مورد واسطه گری ازدواج انجام داده است، افزود: واسطه گران باید مورد اعتماد مردم باشند و اکنون نیز در حال آموزش ۲۰ جوان برای برای واسطه گری ازدواج است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان از نظر مالی حمایت کنند می توان دوره های آموزشی برای واسطه گران ازدواج برگزار کرد تا با افزایش تعداد واسطه گران، ازدواج های سالم در جامعه بیشتر شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد