Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:کسانی که اهل منطق، استدلال و گفت‌وشنود هستند برای گفتگوی بین جریانی انتخاب شوند
به گزارش خرداد ،معاون رئیس‌جمهور گفت: کسانی که اهل منطق، استدلال، گفت و شنود هستند برای گفتگوی بین جریانی انتخاب شوند، افرادی که فقط بخواهند متعصبانه روی موضع خود بیاستند به درد گفتگو نمی‌خورند.
معصومه ابتکار درباره ضرورت های گفتگوی بین دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا به خبرآنلاین گفت: یکی از ارکان سیاست ورزی گفتگوی بین احزاب، جریان ها و طیف های مختلف سیاسی است که نظرات کاملا متفاوتی درباره مسائل و موضوعات ملی دارند بنابراین این گفتگو بسیار ضروری و لازم است تا یک فهم مشترک میان آنها حاصل شود، اگر به این فهم مشترک برسند گرچه با هم اختلاف نظر دارند ولی می دانند مبانی اختلاف نظرشان چیست و دیگر مقابل هم متعصبانه موضع گیری نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به این سئوال که آیا رویاپردازی نیست اصوگراها و اصلاح طلبان با هم صحبت کنند و درباره موضوعات مختلف به نتیجه برسند؟ بیان کرد: خیر، پیشنهاد این است که از موضوعات تخصصی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با هم شروع به گفتگو کنند. گفتگوی جریان های سیاسی با هم اتفاقی آرمانی نیست.
عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سئوال که برخی می گویند وقتی اصولگرایان در داخل خودشان و اصلاح طلبان در داخل خودشان نمی توانند با هم ارتباط کلامی برقرار کنند چه طور می توانند با هم بنشینند؟ اظهار کرد: باید تلاش کنند، با همدیگر بنشینند و در قالب فعالیت های خانه احزاب صحبت کنند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: همه جای دنیا احزاب بین خودشان در سطوح مختلف گفتگو دارند مسائل و مباحث شان را با هم مطرح می کنند، چالش ها را می گویند تا بر سر موضوعات ملی به فهم مشترک برسند. مثلا موضوعاتی داریم که همه احزاب، گروه ها و طیف ها بر سر آن مسائل با هم توافق دارند یعنی موضوعاتی است که واقعا مبنای ملی دارد و مورد وفاق همه گرایش های سیاسی است.
وی افزود: ما در موضوع خانواده گفتگوی ملی را از احزاب شروع کردیم، معتقدیم لایه های سیاسی که بیشترین تفاوت دیدگاه را درباره مسائل خانواده به لحاظ رویکردهای اجتماعی و فرهنگی دارد اگر بیایند طرح دیدگاه کنند در جمع بندی نگاهی حاصل می شود که با واقعیت های جامعه بیشتر منطبق است بنابراین گفتگوی جریانات سیاسی را از الزامات بسیار ضروری می دانم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که از دو جریان سیاسی اصولگرا و  اصلاح طلب چه کسانی را برای گفتگو پیشنهاد می دهید؟ گفت: کسی را پیشنهاد نمی دهم ولی کسانی که اهل منطق، استدلال، گفت و شنود هستند انتخاب شوند، افرادی که فقط بخواهند متعصبانه روی موضع خود بیاستند به درد گفتگو نمی خورند. گفتگو باید با کسانی دنبال شود که واقعا اهل تأمل و شنیدن حرف طرف مقابل باشند. خوب بشنوند و خوب مسائل را درک کنند و بعد موضع خود را بگویند.
ابتکار درباره ایده کواکبیان برای تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: ایده خیلی خوبی است، البته نمی دانم طرح آقای کواکبیان دقیقا چیست و چه ابعادی دارد ولی در هر صورت بین خود گروه ها و طیف های سیاسی از جمله اصلاح طلبان حتما باید گفتگو و یک سازوکار دموکراتیکی باشد. چون جبهه تعریفی دارد و برای رسیدن به نظر و سیاست های واحد حتما یک سازوکار دموکراتیک باید برای آن تعریف کرد. برچسب ها: ابتکار ، معاون رئیس‌جمهور ، معصومه ابتکار

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد