Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون صدها میلیون دالر را در پروژه های افغانستان حیف و میل کرده است.

این اداره در گزارش خود آورده است: وزارت دفاع آمریکا در برنامه بازسازی در افغانستان ۶۷۵ میلیون دالر را ضایع کرده و یا در پروژه‌های کوتاه مدت و بدون نتیجه به مصرف رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، از مجموع  ۸۲۳ میلیون دالری که کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۴ میلادی به منظور  رشد اقتصادی و توسعه محلات افغانستان اختصاص داده بود، ۶۷۵ میلیون آن در پروژه هایی به مصرف رسیده است که به دلیل نگرانی های امنیتی، طرح و برنامه نامناسب و سایر مشکلات، ناتمام باقی مانده اند.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در افغانستان افزوده است که این اداره از ۸۹ قرارداد پنتاگون فقط ۴۳ قرارداد را بررسی کرده است.

در این گزارش تصریح شده که وزارت دفاع آمریکا نتوانسته است اسناد معتبری برای تاثیرگذاری فعالیت خود در خصوص پروژه های مذکور ارائه نماید.

این نهاد بر انتقاد‌ مردم افغانستان مبنی بر عدم تاثیرگذاری کمک های جامعه جهانی در بهبود وضعیت زندگی مردم و حیف و میل شدن این کمک ها توسط ادارات خارجی مهر تایید زده است.

کارشناسان بر این باورند که کمک های جامعه جهانی به افغانستان توسط خارجی ها و برخی افراد وابسته به آنها در داخل افغانستان حیف و میل شده و به هیچ وجه برای بازسازی افغانستان به مصرف نمی رسد.

به عقیده کارشناسان، ادارات خارجی با قراردادهای صوری و فاقد پشتوانه عملی، مبالغ سنگینی از کمک های جهانی را برای خود بر می دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام جهانی که خودشان میزبان هستند باعث برگزاری دیدار‌های حذفی برای انتخاب تیم پنجم شد تا اینگونه شانسی مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی برای تلاش در مسیر رفتن به جام جهانی داده شود.   در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به مصاف عراق رفت که با پیروزی ۵ به ۳ به سود افغان‌ها همراه بود.   دیگر دیدار این مرحله هم بین تیم‌های ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که به پیروزی ۳ به ۲ قرقیز‌ها انجامید؛ بنابراین تیم‌های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره کهن به مصاف هم خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • (ویدئو) فوتسال افغانستان یک قدم تا جهانی شدن
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود