Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان از راهیابی ۶ نمایش از استان به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از ۲۸ دی تا ۹ بهمن در تهران برگزار می شود، خبر داد.

عبید رستمی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: دبیرخانه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۱ اثر را به عنوان آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی کرد که چهار نمایش از این تعداد از هنرمندان حوزه تئاتر کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به عناوین نمایش های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: نمایش های آخرین مرزهای اشتغال به کارگردانی سوران حسینی، تندیسی برای شهر به کارگردانی مختار محمدی و داد درد دارد به کارگردانی عبید رستمی برگزیده بخش خارج از صحنه  تئاتر خیابانی مریوان و نمایش آینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن‌پور برگزیده بخش آیینی تئاتر خیابانی مریوان هستند که به سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان همچنین ادامه داد: سه نمایش برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز نیز بدون ذکر اولویت توسط هیئت داوران این جشنواره به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند که دو نمایش ئه وانگه ل به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار و نمایش پانکیه کان به کارگردانی حسن ترقی از سنندج در بخش مرور این جشنواره پذیرفته شدند.

 

رستمی با بیان اینکه راه یابی 6 نمایش از کردستان در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مایه افتخار برای هنرمندان استان است، اذعان کرد: این افتخار نشان از زحمات هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان دارد که امیدوارم این موفقیت باعث شود مدیریت کلان استان در فکر حمایت های بیشتری از حوزه تئاتر باشند.

 

وی کمبود بودجه و امکانات را دو مشکل عمده پیش روی هنرمندان تئاتر استان عنوان کرد و افزود: استان کردستان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز، جشنواره استانی تئاتر و جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره  را در کارنامه هنرمندان حوزه نمایش دارد که این میزان فعالیت، امکانات صحنه ای و مالی مضاعفی را می طلبد.

 

رستمی بیان کرد: امیدوارم استاندار کردستان به عنوان اصلی ترین تصمیم گیرنده استان از حوزه هنر و بخصوص حوزه هنر تئاتر استان، بیشتر حمایت کنند تا هنرمندان این عرصه با فراغ بال بیشتری به اجرا و تمرین بپردازند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان تاکید کرد: اگر هنرمندان حوزه نمایش ما بیشتر حمایت شوند قطعا دستاوردهای ارزشمندتری در حوزه فرهنگی تولید خواهند کرد و می توانند در کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی اجراهای درخشانی با برند جهانی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 28 دی تا 9 بهمن در تهران برگزار می شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم گروه های نمایشی استان در این دوره از جشنواره خوش بدرخشند و دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشند.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما