Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جذب دانشجوی برتر خارجی باید شرایط امنیتی و سیاسی کشور و نیز ارتباط بین‌المللی دانشگاه‌ها مهیا شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، کمال خرازی شب گذشته(چهارشنبه) در نشست هم اندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی با محوریت ارتقاء 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی که در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر پیشرفت آموزش عالی تأکید داشتند ولی آنچه باید در عمل انجام شود وظیفه دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امید است دولت به آموزش عالی کمک بیشتری کند، ادامه داد: در زمینه مسائل علمی بین‌المللی تلاش‌هایی انجام دادیم، از جمله بحث دیپلماسی علم و فناوری را که به مقام معظم رهبری هم ارائه شد و این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.
خرازی با بیان اینکه برای من سؤال است که ارتقاء 5 دانشگاه برتر چگونه می تواند یک پروژه اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: کار علمی و دانشگاهی نیازمند منابع مالی سرشار است و برای اینکه دانشگاه‌ها در رتبه‌های بالاتر بین‌المللی قرار گیرند شاخص‌های بسیاری وجود دارد.
وی گفت: یکی از شاخص‌ها، جذب دانشجوی برتر خارجی است، زمانی می‌توان وضعیت دانشگاه‌ها را در سطح بین‌المللی ارتقا داد که بتوان دانشجوی خارجی جذب کرد.
خرازی ادامه داد: البته از افغانستان و کردستان عراق دانشجو در کشور حضور دارد اما الزاماً دانشجوی برتر خارجی نیستند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای جذب دانشجوی برتر خارجی باید شرایط امنیتی و سیاسی کشور مهیا شود، گفت: باید ارتباط بین‌المللی دانشگاه‌ها هموار شود تا بتوان دانشجوی خارجی جذب کرد.
خرازی اظهارکرد: رتبه‌های برتر کنکور را در دانشگاه شریف آماده می‌کنیم و تحویل دیگران می‌دهیم در حالی که باید از اساتید بین‌المللی و دانشگاه‌های خودی استفاده کرد و باید منابع جذب این اساتید را فراهم ساخت.
وی همچنین گفت: برای داشتن دانشگاه برتر و دانشجوی برتر در سطح بین الملل به تدریس زبان انگلیسی و داشتن تجهیزات و زیرساخت‌ها و برنامه آموزشی به‌ روز دنیا نیاز داریم.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سید مهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم

جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در اعتراض به نسل کشی در غزه و نیز در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کردند که پلیس آمریکا ، صد‌ها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد