Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب آزادی معتقد است: اگر احزاب در مطالبات مردمی نقش تعیین کننده و اثرگذار واقعی داشته باشند، می توانند پیگیر و مدیریت کننده خواسته های به حق مردم باشند و این اقدام مانع از بروز اعتراض های خشونتی و کمک به ترویج روش های مدنی می شود.

مجید محتشمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در ارزیابی خود از نقش احزاب در مطالبات مردمی افزود: خواسته های مردم همواره می تواند از طریق احزاب بررسی و به عنوان مطالبات به دولتمردان مطرح شود و با این روش مانع از بروز اعتراض های خشن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تجمع های سپرده گذاران موسسات مالی و اعتیاری در چند ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چند ماه به عقب برگردیم و شاید از ابتدای سال 96، مصادف با تصمیمات بانک مرکزی در ارتباط با برخورد، جمع آوری و لغو امتیاز برخی موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاران خود وارد میدان شدند و به طور کامل از دیدگاه کارشناسی استفاده نشد.
دبیرکل حزب آزادی همچنین گفت: 6 موسسه مالی و اعتباری در مجموع 25درصد از نقدینگی سپرده گذاران کشور را در اختیار داشتند. لغو امتیازها موجب شد سپرده گذارانی که احساس ناامنی می کردند به خیابان ها بیایند و در گروه های کوچک به مرور و دنباله دار وارد اعتراض به بانک مرکزی شوند و در حالی که هیچ کس پاسخگوی سپرده گذاران نبود.
وی افزود: آنها در تجمع های خود ابتدا با شعارهای حداقلی وارد شدند که در ادامه آن به مسائل دیگر وارد شدند؛ مواضع این چنین نفرت عمومی را ایجاد کرد. اختلاس ها در سال های گذشته نقطه آغاز آن بود و به اعتراض های خیابانی منجر شد.
دبیرکل حزب آزادی ادامه داد: جنبه هایی از این گونه تجمع های مدنی به اعتقاد ما مطلوب است، اعتراض هایی که بدون خشونت لفظی و فیزیکی است.
محتشمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر آن است که نمی توان سابقه 40 ساله برخی موسسات مالی و اعتباری در عرصه مالی کشور را یک باره با فشار حل و فصل کرد و باید به مرور این کار صورت می گرفت.
وی گفت: عقبه ای را هم در بازار شاهد بودیم . این نوع موسسات مالی و اعتباری به طور عمده در مشهد و تهران شکل گرفتند. برخی از افراد هم در مشهد به دنبال این بودند که به نوعی موضوع معضل سپرده گذاران را به هجمه ای علیه دولت تبدیل کنند. آنها از بانک مرکزی عبور کردند و اعتراض ها به سمت دولت روحانی کشانده شد.
وی ادامه داد: در عین حالی که این دسته از افراد به دنبال ایجاد دلخوری بودند و قصد تخطئه دولت را داشتند، زیرمجموعه اقتصادی دولت دوازدهم هم مدیریت جامعی درمورد سپرده گذاران نکرد و اقداماتی که انجام داد حداکثری و پایان دهنده نبود و به نوعی حداقلی بود.
دبیرکل حزب آزادی اظهار داشت: همه این ها نقطه شروعی شد که آشوب گران و براندازهای اجتماعی و عقبه آنها در آن سوی آب ها در سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی توانستند در جماعت سپرده گذاران ورود کنند و اعتراض های مدنی افرادی که بعضا با مطالبات بحق خودشان ورود کردند به اعتراض های با خشونت در ابتدا لفظی و بعد با خشونت فیزیکی و آسیب زدن به اموال مردمی، دولتی و بیت المال تبدیل شود.
وی افزود: ما به عنوان احزاب مردمی نسبت به این موضوع اعتراض و آن را محکوم و در همان اوایل اعلام کردیم که در اوج گیری اعتراض ها دو نگاه باید به این مساله وجود داشته باشد.
دبیرکل حزب آزادی توضیح داد: یکی این که مردم اعتراض های خود را به صورت مدنی عرضه و از خشونت لفظی و فیزیکی پرهیز کنند و دوم این که دولت فضایی را فراهم کند تا مردم بتوانند به راحتی اعتراض های مدنی خود را ابراز کنند.
وی افزود: پیشنهاد کردیم پارک لاله محل اجتماع خواسته های مدنی در نظر گرفته شود و وظیفه دولت است که اعتراض های مدنی را سازماندهی کند تا پاسخگویی مناسب و مطلوب به مطالبات آحاد مردم داشته باشد.
دبیرکل حزب آزادی همچنین در خصوص جایگاه و وظیفه احزاب در این زمینه گفت: احزاب هنوز در این موضوع شکل و انسجام کلی خود را نتوانسته اند به دست آورند و در معادلات سیاسی کشور نقش وافر و بالایی که باید داشته باشند را هنوز ندارند.
وی با اعتقاد به حزب گریزی از سوی برخی مسوولان و دولتمردان کشور اظهار داشت: احزاب به مرور اما به صورت کند و تدریجی به جایگاهی که لازم است می رسند. تنها راه، مردم سالاری دینی است که رکن سوم آن احزاب است که باید توجه بلیغی به احزاب و تقویت آنها داشت و تحزب، اندیشه دولتمردان ما باشد.
به گزارش ایرنا، تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش درکشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسوولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان این توطئه شکست خورد.
سیام**6984** 1336
خبرنگار: امیر خانزاده**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس