Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@09:08:35 GMT

چهارمین اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۸۲۳۱

چهارمین اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، اصلاحات اتحادیه اقتصادی و پولی، مشورت با شهروندان اتحادیه اروپا و مساله مهاجرت سه ستون اصلی بیانیه نهایی اجلاس Med7 بود، که با حضور سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، یونان، قبرس، مالت، اسپانیا و پرتغال در رم برگزار شد. 

 

مهمترین بخش این اجلاس مساله پناهجویان به همراه مدیریت اوضاع بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اظهار داشت: تنها در صورتی که با یکدیگر و با یک سیاست مشترک در رابطه با پناهجویان کار کنیم می توانیم مهاجرت ها را به یک فرصت تبدیل کنیم . هدف دراز مدت ما باید جایگزین کردن موج کنترل نشده و غیر قانونی مهاجرت ها با کانال های مهاجرتی سازمان دهی شده و منظم است. 

 

جنتیلونی افزود: نقش اساسی ایتالیا و سنگینی حفاظت از این مرزها (اروپا) باید مشترک باشد. در سال 2017 به نتایج خوبی رسیدیم ولی این نتایج باید بطور مداوم و از طریق یک توافق که شامل ابعاد خارجی و مقررات داخلی 7 کشور مدیترانه ای باشد، تقویت شود. 

 

سران 7 کشور جنوب اروپا با توجه به اینکه مدیریت مهاجرت ها یک چالش اساسی برای اتحادیه اروپا در سال های آتی است، در بیانیه نهایی متعهد به اشتراک بیشتر وزن مدیریت مهاجرت ها شدند. 

 

در بیانیه نهایی این اجلاس همچنین توجه خاصی به پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر مشاورت با شهروندان اروپایی (رای گیری) به عنوان ابزاری برای تضمین دموکراسی بیشتر و نزدیکی شهروندان به نهادهای اتحادیه اروپا شد. سران 7 کشور جنوب اروپا متعهد به حمایت از تمامی ابتکارات در زمینه ترویج دموکراسی و مشارکت شهروندان شده و به همین منظور از نظریه رای گیری مردمی در تمام اروپا در خصوص اولویت های آتی اتحادیه اروپا استقبال کردند. 

 

نخستین اجلاس Med7 در ماه سپتامبر 2016 در آتن برگزار شد و به دنبال آن در لیسبون و مادرید و اکنون به منظور تحکیم کشورهای جنوب اروپا در سال 2018 در رم برگزار شده است.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران