Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شمار متقاضیان ثبت نام کرده شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان از مرز یک هزار و ٣٠٠ نفر فراتر رفت.

مجتبی نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، با بیان اینکه سمنان در ردیف پنج استان برتر از نظر ثبت نام داوطلبان در آزمون سراسری قرآن و عترت قرار دارد گفت: ثبت نام از علاقه مندان به حضوردر آزمون مذکور تا پایان دی ماه تمدید شده و افراد می توانند با مراجعه به سامانهwww.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

quranedu.ir نامنویسی  کنند.

 

وی، لزوم استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز در مراحل مختلف ثبت‌نام، آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها تا صدور گواهی و مدارک معادل این آزمون را از ویژگی‌های این دوره ازمسابقات عنوان کرد و افزود: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.

 

نورمحمدی تصریح کرد: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش ‌و پرورش به‌صورت مشترک اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این آزمون همزمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت (علیه السلام)» با چهار زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

 

به گفته نورمحمدی شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

 

وی به فعالیت گسترده موسسات قرآنی این استان در ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: شش موسسه قرآنی این استان به نام های موسسه جامع القرآن خواهران سمنان، جامع القرآن واحد خردسالان سمنان، موسسه علوی سمنان، جامع القرآن خواهران شاهرود، موسسه تبیان شاهوار شاهرود و راهیان بصیرت گرمسار موفق شده اند بین٥٠ تا 150 نفر ثبت نام کنند.

 

نورمحمدی خاطرنشان کرد: موسساتی که در این آزمون موفق شوند شاخص های تعیین شده در نامنویسی را  به دست آورند به عنوان موسسات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از متقاضیان حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت خواست تا برای ثبت نام در سامانه مذکور سریعتر اقدام و این امر را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

 

آزمون سراسری قرآن وعترت همزمان با سراسر کشور دهم اسفند در هشت شهرستان استان سمنان نیز برگزار می شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان