Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@19:14:16 GMT

29 درصد از بودجه عمرانی تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۸۶۶۹

29 درصد از بودجه عمرانی تخصیص یافت

دبیر انجمن شرکت های راهسازی گفت: افزایش بودجه پروژه های عمرانی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل علاوه بر افزایش اشتغال در رونق بخش های اقتصادی موثراست، اما سال گذشته 29.4 درصد بودجه مصوب تخصیص یافت.

ایران آنلاین /علی آزاد افزود: منافع ملی و مسئولیت اجتماعی همگان ایجاب می کند با افزایش بودجه های عمرانی و زیرساخت های حمل و نقل از این منابع مالی به صورت بهینه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال بخش راهسازی افزود: جمهوری اسلامی ایران در افق چشم انداز 1404 باید به نخستین کشور منطقه از نظر توسعه در ابعاد مختلف تبدیل شود و برای دستیابی به این جایگاه مهم توسعه زیرساخت ها به خصوص در صنعت حمل و نقل بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت:بودجه جاری سالیانه افزایش دارد، اما از بودجه عمرانی کاسته می شود و این امر در کاهش رشد و رونق اقتصاد ملی در بخش های مختلف تاثیرگذار است.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی اضافه کرد: سال گذشته بودجه عمرانی کشور حدود 34 هزار میلیارد تومان بود، اما در عمل کمتر از 10 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی کشور، خزانه تامین منابع مالی کرد.
وی افزود: تکمیل زیر ساخت های حمل ونقل کشور کمترین هزینه را برای اشتغالزایی افراد دارد .
به گفته آزاد، رونق صنایعی از قبیل سیمان و فولاد تاثیر مثبتی در رشد اقتصادی دارد، اما کاهش بودجه عمرانی پیامد اجرا نشدن پروژه های توسعه ای را به همراه دارد، اکنون براساس اطلاعات منتشر شده، بالغ بر 50 درصد ظرفیت کارخانه های تولید سیمان کشور بلا استفاه مانده است.
پیشتر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سهم تولید و اشتغال در کمیسیون تلفیق مجلس مورد بازنگری اساسی و همه جانبه قرار گرفته و تلاش شد سهم اشتغالزایی دربودجه 97 که از نیازهای اساسی کشور است، افزایش یابد.
فاطمه ذوالقدر اظهارداشت: براساس بررسی هایی که در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در باره لایحه بودجه سال 97 کل کشور انجام شد،ایجاد اصلاحاتی در لایحه بودجه به نحوی که فشار اقتصادی را از اقشار جامعه برداشته و افزایش اشتغالزایی و تولید داخلی را به همراه داشته باشد، مورد تاکید قرار گرفت.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که دادم یا تحقق یافته و یا در حال انجام است.

شهردار رشت به اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در این شهر بیان کرد: در برخی پروژه‌های عمرانی شهری رشت از تعهدات جلوتر هستیم.

شوقی با اشاره به اقدامات رضایت بخش مدیریت شهری در اجرای طرح میثاق رشت اضافه کرد: تقاطع حمیدیان و رودباری بالای ۲۰ درصد پیشرفت، تقاطع شهید باهنر بالای ۳۰ درصد پیشرفت و تقاطع امام حسین نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار سخت و زیر زمینی پروژه میثاق به اتمام رسیده است، افزود: کارها با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرای به سرعت در حال انجام است.

شهردار رشت از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت خبر داد و اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، رشت به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

به گفته شوقی، ساخت سرویس بهداشتی، ساماندهی کف پوش‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، ممیزی املاک، اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری بخشی از اقدامات مدیریت شهری رشت بوده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهری رشت افزود: ۵۰ درصد خدمات شهری رشت الکترونیکی شده و مابقی هم در دست اقدام است و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6091195

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد