Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@23:41:28 GMT

شورای قرآنی اوقاف استان مرکزی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۸۶۹۴

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: پیرو ابلاغ سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مصوبه‌ای در جلسه مدیران 14 و 15 تیرماه سال جاری مبنی بر تشکیل شورای قرآنی در استان‌ها به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: آئین نامه شورای قرآنی در راستای تقویت هماهنگی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین ستادی، حفظ و هماهنگی مسابقات قرآن و توسعه موقوفات قرآنی، در یک مقدمه، 7ماده و 5 تبصره از سوی رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف به رؤسای ادارات قرآنی اوقاف ابلاغ شده است.
حجت‌الاسلام حسینخانی تأکید کرد: تحقق رهنمودها و مطالبات رهبری در حوزه قرآن، ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی استان، ایجاد هماهنگی، هم افزایی، همگرایی و انسجام واحدهای مختلف اداره‌کل اوقاف در اجرای برنامه‌های قرآنی، رفع چالش‌ها، موانع احتمالی و موجود در اجرای فعالیت‌های قرآنی استان، پایش و هدایت راهبردی شهرستان در مأموریت‌های قرآنی سازمان، حمایت، نظارت و ارزشیابی مستمر برنامه‌های قرآنی، اتخاذ تدابیر لازم برای گسترش وقف قرآنی و جلب مشارکت‌های مردمی از اهداف شورای قرآنی است.
وی ادامه داد: اعضای شورای قرآنی متشکل از مدیرکل اوقاف به عنوان رئیس شورا، رئیس اداره قرآنی اوقاف به عنوان دبیر شورا، معاون فرهنگی اجتماعی، معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی، رئیس دانشکده علوم قرآنی، رئیس اداره تحقیق استان، مسئول روابط عمومی و دو نفر از جامعه قرآنی هستند. دبیر شورا می‌تواند برحسب نیاز افرادی را به جلسات شورا دعوت کند. جلسات شورا ماهیانه و با حضو حداقل 5 عضو تشکیل می‌شود اولین جلسه شورا نیز به زودی تشکیل می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارایه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارایه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده گفت: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رؤیت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رییس جمهور به استان خوزستان گفت: سفرهای استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام می‌شود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

محمدی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

کد خبر 6086364 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود