Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «مهتاب» نوشته اسماعیل کاداره با ترجمه محمود گودرزی توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

داستان در آلبانی و در دوران حکومت کمونیستی انور خوجه می‌گذرد، دختری جوان به نام ماریان در شبی مهتابی از مردی جوان سؤالی می‌پرسد. چندی بعد که مرد نامزد می‌کند همین سؤال ساده منجر به برانگیخته شدن سوءظن‌ها و حتی برپایی دادگاه‌هایی می‌شود که به وفور در جوامع استبدادزده دیده می‌شود؛ ماریان زیر بار تهمت و افترا به دفاع از خودش برمی‌خیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«همه‌چیز با سوالی ساده شروع می‌شود که دختری جوان به نام ماریان در شبی مهتابی از مردی جوان می‌کند: «حقیقت دارد که عشق در مردان، احساسی قوی‌تر است؟» همین پرسش بی‌غرض و بی‌آلایش سوء‌ظن‌ها و تحقیق‌ها و حتی دادگاه‌هایی را در پی دارد که معمولا در جوامع استبداد‌زده می‌بینم.

همچنین در قسمتی از متن کتاب آمده است:

«توطئه‌ای که علیه ماریان راه افتاده بود ظاهرا می‌بایست بی‌وقفه ادامه پیدا می‌کرد، اما پس از مدتی علائم سستی در آن پدیدار گشت. حس می‌شد که بدی برای تداوم پیشرفت خود به محرکی تازه نیاز دارد. فکر می‌کردیم حالا که به هدف خود رسیده است نیاز دارد نفسی تازه کند. اما اشتباه می‌کردیم.»

اسماعیل کاداره؛ نویسنده‌ای است برخاسته از دل استبداد. کاداره با تمام محدودیت‌های دوران حکومت انور خوجه با چنان ظرافت و زیبایی منحصربه‌فردی قلم زده است که نظیرش در طی تاریخ ادبیات به ندرت یافت می‌شود. بزرگ‌ترین ویژگی آثار او استفاده از تلمیح و استعاره به عنوان ابزار اصلی کارش است و همین ویژگی نوشته‌های او را در طی تاریخ همواره زنده نگاه می‌دارد. شخصیت‌های داستان‌های کاداره با مشکلات اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و تبدیل به اسطوره‌هایی فراموش‌نشدنی در دل تاریخ کتابخوانی مخاطبان خود می‌شوند.

رمان‌های  «ژنرال ارتش مرده»، ‌»زمستان سخت»،‌ «عقاب»،‌ «کنسرت در پایان زمستان» نیز از اسماعیل کاداره به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

رمان «مهتاب» نوشته اسماعیل کاداره با ترجمه محمود گودرزی در 86 صفحه و به قیمت 10000 تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: خواستار توضیح اسرائیل درباره خبرنگار الجزیره هستیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی بازداشت و اسارت خبرنگار الجزیره از سوی رژیم اسرائیل گفت که خواستار توضیح این رژیم درباره این خبرنگار است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره خبرنگار الجزیره که امروز دوشنبه از سوی اسرائیل به اسارت گرفته شد، گفت که در مورد گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری خبرنگار الجزیره در جریان حمله به بیمارستان الشفا از اسرائیل اطلاعات و توضیح خواستیم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: در حال ارتباط با طرف اسرائیلی در خصوص شرایط دستگیری اسماعیل الغول، خبرنگار الجزیره هستیم.

نظامیان اسرائیل امروز دوشنبه «اسماعیل الغول »خبرنگار شبکه الجزیره را در داخل مجتمع پزشکی شهر مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به اسارت گرفتند.

الجزیره قطر آزادی فوری «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه خبری که در جریان حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه توسط نظامیان این رژیم بازداشت شد را خواستار شد و تاکید کرد که بازداشت خبرنگاران و هدف قرار دادن آن‌ها در بیمارستان شفا، تلاشی از سوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اصحاب رسانه به منظور جلوگیری از پوشش اخبار مربوط به جنایات این رژیم در غزه است.

الجزیره افزود: آنچه بر سر اسماعیل الغول آمد، در چارچوب حملات هدفمند رژیم صهیونیستی علیه این شبکه انجام گرفته است.

شبکه الجزیره بیان کرد که از جمله جنایات ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه این شبکه می‌توان به ترور شهید «شیرین ابو عاقله»، «سامر ابو دقه»، «حمزه الدحدوح» و بمباران دفتر این شبکه خبری در غزه اشاره کرد.

الجزیره با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در غزه، توقف فوری این جنایات را خواستار شد.

«آیرین خان» گزارشگر ویژه سازمان ملل برای آزادی بیان و عقیده در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که دیدن این گونه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با خبرنگاران غزه تکان دهنده است.

وی افزود: [رژیم] اسرائیل قواعد قوانین بین المللی در خصوص برخورد با خبرنگاران در غزه را نادیده می گیرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: خواستار توضیح اسرائیل درباره خبرنگار الجزیره هستیم
  • رژیم صهیونیستی خبرنگار الجزیره را بازداشت کرد
  • تاریخ‌سازی یک فلسطینی با کسب سهمیه المپیک پاریس
  • میدان سید اسماعیل مرمت می شود
  • امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا به ته خط رسید!
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • انتشار چاپ بیست و سوم از به اثر رضا امیر خانی
  • درخشش رمان گوتیک «زن سیاهپوش» در آثار اقتباسی
  • گذری بر زندگی اسماعیل صادقی
  • افزایش اشتیاق به کتابخوانی با تحلیل و بررسی کتاب‌ها در کتابخانه‌های اشکذر