Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@17:10:25 GMT

​ارتش سوریه وارد فرودگاه ادلب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۹۲۶۲

​ارتش سوریه وارد فرودگاه ادلب شد

به گزارش  جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه مستقل رأی الیوم نوشت: رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای نظام سوریه موفق شدند وارد محوطه فرودگاه ابوضهور در ادلب شوند و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای نظام و تروریست‌های هیئت تحریر الشام (النصره سابق) که در داخل فرودگاه هستند، در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نیروهای نظام وارد این فرودگاه شده‌اند در حالی که این فرودگاه چند روز پیش به محاصره آنها درآمد و آنها به لحاظ نظامی بر آن تسلط یافته بودند. این پیشروی دو سال بعد از تسلط النصره بر این فرودگاه است.

این فرودگاه در مرزهای اداری بین دو استان ادلب (در شمال غرب) و حلب در (شمال) سوریه واقع است.

در این راستا ارتش سوریه و هم‌پیمانانش کنترل تل سلمو، آخرین خط دفاعی جبهه النصره در اطراف فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفتند و وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌ها در محورهای اطراف این فرودگاه شدند.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش عملیاتشان در حومه جنوب شرقی ادلب ادامه داده و روستاهای حوارین، رمله، مزیعله، نواره، رسم الشیخ و تل الصبحه در جنوب غرب شهر خناصر در حومه جنوب شرقی حلب را در دست گرفتند.

ارتش سوریه همچنین در حومه شمال شرقی حماه پیشروی کرده و روستاهای الشاکوسیه و الرهجان را بعد از درگیری‌های شدید با جبهه النصره آزاد کرد.

در صورت کنترل ارتش سوریه بر این فرودگاه، این اولین پایگاه نظامی خواهد بود که نیروهای نظام در ادلب کنترل آن را در دست خواهند گرفت.

ارتش سوریه از ۲۵ دسامبر حمله گسترده‌ای را علیه هیئت تحریر الشام و گروه‌های تندرو دیگر برای سیطره بر حومه ادلب و تأمین مسیر استراتژیک شرق فرودگاه که شهر حلب را به دمشق وصل می‌کند، آغاز کرده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد