Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مذاکرات کره شمالی و کره جنوبی در رابطه با حضور کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیشنهاد تشکیل تیم هاکی بانوان متحد دو کره مطرح شد.

به‌ گزارش ایران آنلاین به نقل از ‌ایسنا، روز سه‌شنبه کره شمالی و کره جنوبی در خاک کره جنوبی در رابطه با حضور کره شمالی در  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ مذاکره کردند. دیروز (چهارشنبه) اعلام شد که در این مذاکرات پیشنهاد تشکیل تیم هاکی بانوان دو کره  مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است که روز ۲۰ ژانویه در جلسه IOC در لوزان درباره این مساله صحبت شود. احتمال داده می‌شود  که بین سه تا هشت بازیکن هاکی بانوان کره شمالی همراه با تیم هاکی کره جنوبی در بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حضور یابند.

همچنین پیشنهاد داده شده است که در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی تیم کره شمالی و کره جنوبی با هم رژه بروند. در جلسه ۲۰ ژانویه IOC نمایندگان کمیته‌ برگزاری  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ و نمایندگانی از کره شمالی و کره جنوبی حضور خواهند داشت. همچنین این جلسه با مدیریت توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک برگزار می‌شود.

دو کره پیش از این در سال ۱۹۹۱ در مسابقات قهرمانی جهان پینگ‌پنگ به صورت متحد حضور پیدا کردند و همچنین این دو کشور در  المپیک‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در مراسم افتتاحیه با هم رژه رفتند.

تاکنون تنها دو ورزشکار کره شمالی سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را کسب  کرده‌اند، اما قرار است که درباره دادن وایلد کارت به دیگر ورزشکاران کره شمالی تصمیم گیری شود.

توماس باخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از پیشنهادات دو کره استقبال خواهیم کرد. بسیاری از کشورهای جهان نیز از این اتحاد حمایت کرده‌اند. این یک قدم بسیار خوب در جنبش المپیک است. در حال‌ حاضر IOC باید تصمیم گیری‌هایی را صورت دهد تا این تعهدات سیاسی به واقعیت تبدیل شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

کد خبر 849240 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • استارت روئینگ‌سواران برای حضور در المپیک
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد