Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف گفت: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست و آنچه که به ما مربوط است، رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست.

به گزارش جنوب نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در جریان سفر به بروکسل در هواپیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرش در مورد کتاب «خشم و آتش» که به تازگی در آمریکا منتشر شده و باعث جنجال‌های زیادی در این کشور شده است، چیست، گفت: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست و آنچه که به ما مربوط است، رفتار سیاست خارجی آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت ترامپ به مردم آمریکا مربوط است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا در شرایط فعلی توان خروج از برجام را دارد یا نه، تصریح کرد: از نظر بین‌المللی به نظر نمی‌رسد که خروج آمریکا از برجام از سوی دیگر اعضای جامعه بین‌الملل پذیرفته شده باشد.

وی همچنین در ادامه به برخی از سیاست‌ها و تصمیمات نامعقول رییس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: ما در همین چارچوب مشاهده کردیم که چند هفته پیش رییس‌جمهوری آمریکا اقدام دیگری انجام داد که کل دنیا آن را رد کرد و آن تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

مشاهده کردیم که چند هفته پیش رییس‌جمهوری آمریکا اقدام دیگری انجام داد که کل دنیا آن را رد کرد و آن تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امروز در جریان مذاکره با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با تمهیداتی که باید در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام اندیشیده شود، رایزنی داشته یا نه، گفت: همه تاکید دارند که ضروری است آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند و این کشور نیز مثل دیگر کشورها موظف است این تعهدات را رعایت کند.

بر اساس گزارش ایسنا، در فیلمی که از گفت‌وگوی ظریف با خبرنگاران در هواپیما منتشر شده، او در پاسخ به سوالی که به نظر می‌رسد در مورد گفت‌وگوی امروزش با لاوروف و همچنین گفت‌وگوی روز پنجشنبه‌اش با فدریکا موگرینی و وزیران امور خارجه سه کشور عضو اتحادیه اروپا است، با خنده به خبرنگاران می‌گوید: مذاکرات با روس‌ها که همیشه خوب است. بعدش هم (مذاکرات روز پنجشنبه) خوب است. مشکل آن یکی است که به هیچ صراطی مستقیم نیست.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که منظور ظریف در این جمله دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکاست که از هنگام روی کار آمدنش به طور مداوم برجام را توافقی بد عنوان کرده و تلاش داشته که این توافق بین‌المللی را ناکارآمد کند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به کشورهای غربی درباره استفاده از دارایی های خارجی این کشور هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که اگر مقامات آمریکا لایحه مربوط به دارایی های روسیه را تصویب کنند، این کار آسیب جدی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهد کرد.

به گفته این مقام کرملین، استفاده آمریکا از دارایی های خارجی روسیه، سرمایه گذاران را درباره سرمایه گذاری در این کشور به فکر وامی دارد.

کد خبر 6085756

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟