Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@05:35:58 GMT

هشدار!! چرا دو دختر اصفهانی قبل از خودکشی می‌خندیدند؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۰۴۲۶

هشدار!! چرا دو دختر اصفهانی قبل از خودکشی می‌خندیدند؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

رکنا: تقریباً اکثر ما فیلم قبل از اقدام به خودکشی دو دختر اصفهانی را دیده‌ایم. برای بسیاری از شاهدان این فیلم، خنده‌ها و نوع رفتارهای این دو نفر سوال برانگیز بود.

حجم ویدیو: 14.88M | مدت زمان ویدیو: 00:02:22 دانلود ویدیو

مگر می‌شود آدمی در چنین وضعیت پرنشاطی باشد و در عین حال درصدد خاتمه دادن به زندگی خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه واقعیت تلخ و هشداردهنده‌ای در پشت این خنده‌های تلخ وجود دارد؟

در کنار تمام تحلیل‌ها و نظرات کارشناسی مختلفی که این روزها برای پاسخ به چرایی وقوع این موضوع مطرح می‌شود. لازم است به دنبال پاسخ این پرسش باشیم که چه اقداماتی می‌توانستیم برای پیشگیری از این وقوع این اتفاق تلخ انجام دهیم که نسبت به آنها بی توجه بودیم و چگونه می‌توان از بروز حوادث Accidents مشابه دیگر پیشگیری کرد؟

دکتر سیدکاظم ملکوتی، رئیس جمعیت پیشگیری از خودکشی ایران، روانپزشک، عضو دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: "شجاعت " و "نترسی" که این دو سعی می‌کنند به رخ بکشند، حکایت از اوج استیصال، ترس، ناامیدی و تنهایی آنان است که با خنده از حال درون خود حرف می‌زنند. این جملات که "‌دیدی انجام دادم ...‌"‌، واقعیت تلخی را آشکار می‌کند؛ آنان قبلاً چنین تهدیدی را برای دوستان یا والدین و غیره مطرح کرده‌اند اما انگار کسی گفته بود؛ "جرأتش را نداری‌ یا جگرش را نداری."

وی ادامه می‌دهد: اتفاقاً بی‌توجهی اطرافیان به این تهدیدها، نخستین خطای شایعی است که معمولاً در رابطه با خودکشی دیده می‌شود. در بسیاری از موارد اطرافیان این تهدیدها را شوخی، بازی برای ترساندن، تهدید و غیره تلقی می‌کنند. آنان با خود می‌گویند؛ «اگر این حرفها جدی بود تا حالا اقدام کرده بود. این برای چندمین بار است که تهدید می‌کند.»

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید می‌کند: خانواده و اولیای مدرسه باید همواره به این تأکید متخصصان توجه داشته باشند که بیان فکر خودکشی و تهدید به خودکشی همیشه باید جدی گرفته شود. به ویژه اگر بارها تکرار شود. سابقه اقدام به خودکشی احتمال بروز اقدام را 20 تا 25 برابر افزایش می‌دهد. هر اقدام بعدی می‌تواند شدیدتر و مهلک‌تر از دفعه قبل باشد.

ذره‌بینی بر عملکرد خانواده و مدرسه

وقتی نوجوانی تحت فشار روانی قرار دارد، نشانه‌های آن حتماً در رفتار و کیفیت تحصیلش در مدرسه و خانواده خودنمایی می‌کند. نشانه‌هایی که اگر مشاوران و اولیای مدرسه و اعضای خانواده به آن توجه می‌کردند، می‌توانستند صدای زنگ خطر را بشنوند و ببینند.

دکتر ملکوتی در ادامه تأکید می‌کند: افسردگی در نوجوانان می‌‌تواند به شکل پرخاشگری و بروز رفتارهای خشن نمایان شود.در واقع اقدام به خودکشی در این دختران، وسیله‌ای برای ابراز خشم آنان بوده است تا به اطرافیان خود ثابت کنند که حرف آنان پوچ نیست بلکه جدی است. خانواده‌ها می‌توانستند به محض مشاهده رفتارهای فرزندشان، مشکل را با مشاور مدرسه یا مرکز مشاوره آموزش و پرورش مطرح کنند و چتر حمایتی روانی مناسبی برای فرزندان خود فراهم کنند.

مهمترین اقدامات پیشگیری کننده

بسیاری از دوستان این دو نوجوان در شک و بهت روانی به سر می‌برند و این خود مسأله بسیار مهم دیگری است که حتماً باید مورد توجه خانواده‌ها، اولیای مدرسه و مسئولان قرار گیرد.

رئیس جمعیت پیشگیری از خودکشی ایران معتقد است که مشاوران مدرسه باید نسبت به این موضوع اقدامات موثری همچون ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره‌های کوتاه مدت به همکلاسی‌ها، سایر دانش‌آموزان مدرسه و حتی اولیای مدرسه انجام دهند.

دکتر ملکوتی تأکید می‌کند: آموزش علایم افسردگی و شرایط بحران روانی به اولیا مدرسه، والدین و دانش‌آموزان می‌تواند در شناسایی افراد و دانش‌آموزان در معرض خطر کمک کند و موجب پیشگیری از تکرار حادثه‌ای مشابه شود. چنین اقدامی می‌تواند از سوی مرکز مشاروه سازمان آموزش و پرورش و یا کارشناسان بهداشت روان شبکه بهداشت انجام شود.

رئیس جمعیت پیشگیری از خودکشی ایران در پایان تأکید می‌کند: با توجه به این که خودکشی یک پدیده اجتماعی است و آثار روانی و اجتماعی زیادی بر جامعه تحمیل می‌کند، کتمان این حادثه Incident دهشتناک نه تنها به پیشگیری از بروز وقایع مشابه کمک نمی‌کند بلکه خطر بروز آن را نیز می‌تواند افزایش یاید.بناراین بررسی روانشناسانه و درک آسیب‌های موجود در فرد متوفی و اقدام کننده به خودکشی می‌تواند از بروز موارد مشابه پیشگیری کند. البته به شرط آن که این اقدامات به آموزش‌های مناسب در خانواده و مدرسه منتهی شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر ۱۱ ساله توسط ۲ اراذل و اوباش در شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از پیدا کردن دختر ۱۱ ساله، دقایقی پس از آدم‌ربایی در شرق تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی‌ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: بهمن ماه امسال، زن جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی رفت و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت، دختر 11 ساله‌ام پس از اینکه از مدرسه تعطیل شده دیگر به خانه بازنگشته و تلفن همراهش نیز خاموش است؛ نگرانم بلایی سر او آمده باشد لطفا کمک کنید.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان خیلی زود راهی مدرسه موردنظر در شرق تهران شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که 2 نفر از اراذل و اوباش با خودروی خود پس از تعطیلی مدرسه برای دختر 11 ساله مزاحمت ایجاد کرده و پس از فریب، اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند.

قتل مرد جوان با شلیک گلوله در جاده مسگرآباد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا دختر 11 ساله را به اسلامشهر ببرند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: اقدامات گسترده کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه متهمان که متوجه شده بودند پلیس آگاهی آنها را زیرنظر دارد دختر بچه را در خیابان رها کردند و از صحنه جرم گریختند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی دختر 11 ساله به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهمان تحت تعقیب کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عامل قتل خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • خودکشی عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه + جزئیات
  • عامل قتل‌عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • نجات دختر ۱۱ ساله از دست آدم‌ربایان
  • پلیس دختر ۱۱ ساله را از دستان ۲ شرور آدم‌ربا در تهران نجات داد
  • پیدا کردن دختر ۱۱ ساله دقایقی پس از آدم‌ربایی
  • ربودن دختر ۱۱ ساله توسط ۲ اراذل و اوباش در شرق تهران
  • مدرسه یاری در دستور کار خیران اصفهانی
  • خودکشی اصلی‌ترین علت مرگ‌های قابل پیشگیری در دنیا