Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: 42.22 درصد مازندرانی‌ها ساکن روستاها هستند که بر اساس این آمار روستانشینی در مازندران نسبت به کشور 16 درصد بیشتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حسن اصغریان رستمی در جلسه شورای اداری شهرستان جویبار اظهار کرد: در  مازندران 3 هزار و 623 روستا و سکونتگاه خارج از منطقه شهری وجود دارد که 7 هزار و 706 نفر عضو شورا و 2 هزار و 132 دهیاری فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه 42.22 درصد مازندرانی‌ها ساکن روستاها هستند، افزود: بر اساس این آمار، روستانشینی در مازندران نسبت به کشور 16 درصد بیشتر است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران با اشاره به شناخت ظرفیت‌ها و توسعه شهرستان، گفت: بیش از 47 آب‌بندان با 2 هزار و 323 هکتار در شهرستان جویبار می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه روستاهای جویبار داشته باشد.

اصغریان رستمی گفت: 42 هزار نفر در قالب 14 هزار خانوار در 75 روستای شهرستان جویبار زندگی می‌کنند که 64 روستا دارای دهیاری هستند.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای دهیاران گذاشته‌ شده است، بیان کرد: از ابتدای سال 92 اعتباری به میزان بر 125 میلیارد و 315 میلیون ریال به دهیاری‌ها اختصاص داده‌ شده است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند